11:24 1395/11/19

به گزارش مفتاح، وزیر دادگستری در خصوص اتمام مهلت صادرات خودروهای لوکس قاچاق، گفت: برخی گفتند برای این خودروها مشتری دارند و دادن آنها به دستگاه های دولتی خلاف قانون است و آن را تکذیب می کنم.

مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در سازمان تعزیرات حکومتی خیلی ناگهانی جابه جایی انجام دادید، آیا این جابه جایی علت خاصی داشت، افزود: خیر، خیلی هم ناگهانی و بی خبر نبود. رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی به خوبی با بحث قاچاق مبارزه کرد، در سازمان تعزیرات حکومتی از ۴ سال پیش با قدرت در حال مبارزه با قاچاق هستیم. آمار قاچاق در سال های گذشته به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد و این سیاست هم با قوت ادامه دارد.

وزیر دادگستری در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه بعضی ها می‌گویند این جابه جایی شاید به دلیل مبارزه‌ جدی رئیس سابق سازمان تعزیرات حکومتی با بحث قاچاق بوده است، گفت: خیر این ها برای مصرف داخلی است، الحمدالله مشکلی نداشتیم، مسائل روال خودش را ادامه می‌دهد. در اصل خود ایشان هم بازنشسته شده بود و بیشتر هم به کار پژوهشی گرایش داشت، مدیریت ایشان هم دوره موفقی ارزیابی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه مهلت صادرات خودروهای لوکس قاچاق به پایان رسید و این خودروها صادر نشد، نتیجه این موضوع چه می‌شود؟، اظهارداشت: بعضی ها گفتند برای این خودرو ها مشتری داریم، این خودروها را می‌خریم.

پورمحمدی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه گفته شده بود این خودروها به دستگاه های دولتی داده می شود، پاسخ داد: خیر، چنین چیزی خلاف قانون است، آن کارگروه و هیئتی که از تمام دستگاه ها در آن حضور دارند و نظارت می‌کند، طبق قانون عمل می‌کند و این موضوع خلاف قانون است.

وی در خصوص ارائه گزارش ملی از حادثه پلاسکو، گفت: آن هیئتی که رئیس جمهور برای گزارش ملی حادثه پلاسکو تعیین کردند، دارای بحث وسیع و گرایشات علمی است و وقتی قرار بر این است که یک گزارش علمی و ملی داده شود زمان می‌برد که زمان تعیین شده از زمان تشکیل شده ۲ ماه مقرر شده است.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی