به گزارش مفتاح، هنگامی که ارتش سوریه در میدان‌های نبرد تروریست‌ها را شکست می‌دهد پشتیبانان تروریسم درباره اوضاع انسانی سخن به میان می‌آورند و اشک تمساح می‌ریزند تا بتوانند تروریست‌ها را تنگنا رهایی بخشند.

براساس نقل از روزنامه الوطن عمان، آمریکا و کشورهای اروپایی از شعارهای حقوق بشری، آزادی، مردم‌سالاری و عدالت به عنوان بهانه ای برای پیش بردن توطئه های و دشمنی های خود علیه سوریه استفاده می کنند. هنگامی که ارتش سوریه در میدان های نبرد تروریست ها را شکست می دهد و تروریست با این شکست ها روحیه خود را از دست می دهد درباره اوضاع انسانی سخن به میان می آید و و اشک تمساح ریخته می شود.

استفاده سیاسی از اوضاع انسانی و سخن درباره حقوق شهروندان سوریه و ضرورت رساندن کمک های انسانه دوستانه به غیرنظامیان زیر محاصره تروریست ها با دو هدف صورت می گیرد. نخست اینکه تلاش می شود از راه جنگ های رسانه ای از دولت سوریه و همپیمانان آن باج خواهی شود. دشمنان نظام سوریه از این راه می خواهند شکست های خود در عرصه سیاسی را جبران کنند.

دوم اینکه هدف از این اقدام ها کمک به گروه های تروریستی است تا آنان بتوانند غیر نظامیان بیشتری را به خاک و خون کشند و زیر بناهای اساسی سوریه را ویران کنند.  بار دیگر سخن گفتن درباره برپایی منطقه امن در سوریه برای پناه جویان با تحولات سیاسی و میدان های نبرد سوریه مانند برقراری آتش بس، برگزاری نشست آستانه در ماه گذشته با هدف مقدمه سازی برای بررسی راه های حل سیاسی بحران سوریه  همزمان شده است. همه این تحولات سبب شده اند که دولت سوریه دست برتر را داشته باشد.

همه این تحولات در شرایطی رخ داده است که نقش آمریکا و همپیمانان آن در سوریه کم رنگ شده است. از این رو، دولت جدید آمریکا می خواهد بگوید که می تواند برگه ها را بر هم زند. به همین خاطر سخن درباره برقراری منطقه در سوریه را بر سر زبان آورد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی