به گزارش مفتاح، رسانه‌های اتریشی از تصمیمات دولت برای ممنوعیت روبنده در اماکن عمومی و روسری در برخی ادارات و سازمان‌ها و در نظر گفتن جریمه برای نقض کنندگان این قانون در آینده خبر دادند.

بر اساس نقل از رسانه های اتریشی، دولت اتریش تصمیم دارد همراه با یک قانون ادغام جدید ممنوعیت حجاب کامل چهره در عموم را هم تصویب کند.

به گزارش رسانه های اتریشی طرح مشخص دولت ائتلافی اتریش در این باره هفته آینده ارائه شده و در اواخر ماه مارس در شورای وزیران تصویب می شود.

"کریستن کرن"، صدر اعظم اتریش در این باره گفت که این طرح برای ممنوعیت حجاب کامل چهره به راحتی در ائتلاف تصمیم گیری نشده است و استدلال هایی در حمایت و مخالفت با آن وجود دارد.

صدر اعظم اتریش همچنین از تصمیمات و برنامه ریزی های  دولت برای ممنوعیت روسری و دیگر نمادهای مذهبی در نیروی پلیس، سربازان، قضات و دادستان ها خبر داد.

به نوشته روزنامه "کرونر سایتونگ"، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برای حمل کننده نقاب در اتریش 159 یورو جریمه در نظر گرفته می شود. همچنین برای نقض کنندگان قوانین ادغام جدید  در این کشور مجازات هایی در نظر گرفته شده است.

برخی از مسلمانان و انجمن های اسلامی در اتریش انتقاد شدیدی به این تصمیم دولت وارد کرده و آن را اعمال محدودیت در آزادی مذهب و بیانیه ای سیاسی دانسته اند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی