15:45 1395/11/14

به گزارش مفتاح، رئیس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که «اولین بار نیست یک فرد بی تجربه از آمریکا ایران را تهدید می‌کند» گفت: ترامپ هم با گذر زمان می‌فهمد که این رجزخوانی‌های توخالی علیه ایران فقط از اعتبار آنها در افکار عمومی می‌کاهد.

علی‌اکبر ولایتی بعد از دیدار با ویگن سرکیسیان وزیر دفاع ارمنستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش های برخی مقام های آمریکا به واکنش آزمایش موشکی ایران گفت: آنچه حکومت جدید برای مردم آمریکا به ارمغان آورده است، نتایج زیان بخشی برای منافع ملی این کشور به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: خود آمریکایی‌ها هم از افراط گرایی‌هایی که آقای ترامپ و اطرافیانش آغاز کردند راضی نیستند و در نهایت طرفی که ضرر خواهد کرد آمریکاست.

ولایتی ادامه داد: این آقا یا کسانی که تازه تجربه حکومت داری را آغاز کردند، خوب است از تجربیات آنهایی که در گذشته در آمریکا حکومت داری کردند بیاموزند که رجز خوانی بدون پشتوانه نکند و خود را ملعبه کشورهای دیگر و افکار عمومی جهان قرار ندهند.

وی گفت: کسی که ایران و یا کشورهای مسلمان را تهدید می کند، از اسلاف خود سوال کند که چگونه آمریکایی ها در افغانستان، عراق و سوریه شکست خوردند. اجلاس اخیر آستانه نشان داد که  ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای موثر در رابطه با مسئله سوریه می توانند بدون حضور آمریکا و سایر کشورهای غربی مسائل خود را حل کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «اولین بار نیست یک فرد بی تجربه از آمریکا ایران را تهدید می ‌کند» تصریح کرد: بدوت تردید با گذشت زمان این حکومت جدید هم خواهد فهمید که رجزخوانی های توخالی را متوقف کند چون اعتبار  آقای ترامپ در افکار عمومی از بین می رود.

ولایتی گفت: آمریکایی‌ها در کشورهایی به مراتب با قدرت کمتر شکست خوردند. ایران به عنوان قدرت اول منطقه با توانمندی بسیار بالا و ظرفیت‌های بسیار جدی دفاعی به هیچ وجه زیر بار هیچ تحمیلی نخواهد رفت و ما برای دفاع از خودمان از هیچ کشور و هیچ کسی اجازه نمی گیریم.

وی ادامه داد: بنابر اقتضا ما از کشورمان دفاع خواهیم کرد. موشک‌های آزمایش شده، موشک های دفاعی است و ایران به فعالیت خود در حوزه دفاعی با قدرت ادامه خواهد داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در رابطه با ادعاهای مشاور امنیت دفاعی آمریکا در قبال ایران افزود: فرد بی تجربه‌ای حرفی بی‌منطق می‌زند و ایران هم توجه نمی‌کند. آمریکایی‌ها هیچ کار مثبتی در رابطه با ایران نکردند.

وی گفت: در قضیه برجام حکومت قبلی - حکومت آقای اوباما- بسیار بدعهدی کرده و این آمریکاست که به ایران بدهکار بوده و باید به عهدی که کرده وفا کند.

ولایتی ادامه داد: هر روز یک تهدید اضافه کردن مخالف روح برجام است و آنها باید از این اقدامات خود دست بردارند. ایران در عمل نشان می‌دهد که آمریکایی ها نمی‌توانند بر جریان خیزش ملت های مسلمان که ناشی از بیداری اسلامی است غلبه کنند.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: خوب است که آمریکایی ها تجربیات گذشته خود را مرور کنند. این تهدیدهای تو خالی ما را از راه درستی که انتخاب کردیم در دفاع قدرتمندانه از خود بازنمی‌دارد.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی