13:21 1395/11/14

به گزارش مفتاح، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین از آغاز مشورت‌های فوری به منظور بررسی اقدامات لازم برای مقابله با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

براساس نقل از روسیاالیوم، وزارت خارجه فلسطین در واکنش به موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت صدها واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اعلام کرد که اکتفای سازمان ملل متحد و کشورهای دنیا به قطعنامه‌ها در محکومیت شهرک‌سازی، تاثیری بر روابط این کشورها با اسرائیل نمی‌گذارد و این روابط همچنان ادامه دارد.

این وزارتخانه افزود که سکوت تعدادی از دولت‌ها از جمله دولت جدید آمریکا در قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیل، نقشی اصلی در تشویق این رژیم به گام برداشتن در مسیر از بین بردن راه حل تشکیل دو دولت و دور از دسترس قرار دادن آن ایفا می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین همچنین آمده است که رژیم صهیونیستی از طریق گسترش شهرک‌سازی‌ها به دنبال تاسیس آنچه قدس بزرگ نامیده می‌شود و همچنین تاسیس دولتی برای شهرک‌نشینان در کرانه باختری است.

نبیل ابوردینه سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز شهرک‌سازی‌های وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وی افزود: ما مشورت‌های فوری را به منظور بررسی اقدامات لازم برای مقابله با شهرک‌سازی آغاز کرده‌ایم.

ابوردینه با بیان اینکه سیاستی که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، می‌تواند روند سازش را تخریب کند، از دولت آمریکا خواست که این سیاست مهار کند.

از سوی دیگر حنان عشراوی عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز موافقت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و اویدگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم با ساخت بیش از 3 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری را به شدت محکوم کررد.

وی گفت که این تصمیم یک هفته بعد از موافقت نتانیاهو با ساخت 2500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و ساخت 560 واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی صورت گرفته است.

عشراوی تاکید کرد که بدون تشکیل دولت فلسطینی که قابل زندگی باشد، صلح و ثباتی وجود نخواهد داشت و این رویکرد رژیم صهیونیستی به انفجار کامل منطقه و غرق شدن آن در تندروی و خشونت و هرج و مرج فزاینده می‌انجامد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از تصمیم کابینه این رژیم برای احداث 3 هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خبر داد.

لیبرمن با اعلام این خبر گفت که از این تعداد واحد مسکونی، 2 هزار واحد آماده فروش فوری است و مابقی واحدهای مسکونی همچنان در مراحل طرح ریزی هستند.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا عملیات شهرک سازی به شدت در کرانه باختری و قدس اشغالی تشدید شده است.

اخیرا شورای امنیت سازمان ملل با 14 رای، قطعنامه 2334 را در محکومیت شهرک سازی اسرائیل در اراضی اشغالی 67 تصویب کرد و خواستار توقف فوری عملیات شهرک سازی شد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی