10:24 1395/11/14

 

 

به گزارش مفتاح، سید سعید رجالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ساماندهی تجارت الکترونیک از اجرای طرح GNAF در اصفهان خبر داد و اظهار داشت: طرح  GNAF ، مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی مطرح است.

 

وی با تاکید بر اینکه با تلاش‌های صورت گرفته اساس نامه شرکت ملی پست تصویب و در مرحله اجرا قرار گرفت، بیان داشت: به طور قطع نگاه امروز پست با نگاه دیروز آن تغییر کرده، زیرا رویکرد پست، رویکردی قدرتمند و نوین برای ارائه خدمت با کیفیت به همه ایرانیان است.

 

مدیر کل پست استان اصفهان افزود: براساس تکالیف قانونی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه ما ارائه خدمات پست به تک تک هموطنان است، این وظیفه، در دوره جدید عمر پست تعریف شده است و نگاه امروز پست با نگاه سنتی دیروز متفاوت است.

 

سید سعید رجالی بیان کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی به عنوان اپراتور نخست ارتباطی در رقابت با سایر بخش‌ها قرار دارد و به دنبال ایجاد تنوع خدمات و افزایش کیفیت است.

 

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی‌های مختلفی درنظر گرفته شده است، گفت: ما به دنبال این هستیم تا سرعت خود را با تحولات بین المللی پست نوین جهانی همسو کنیم.

 

مدیر کل پست استان اصفهان پیرامون پراکندگی واحدهای پستی در استان اصفهان افزود: در استان اصفهان 1016 واحد پستی دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنند و به ازای هر 4 هزار و 802 نفر در استان یک واحد پستی داریم.

 

رجالی با اشاره به سرویس‌های جدید پستی بیان کرد: در دولت یازدهم 7 سرویس به 26 سرویس نوین پستی ارتقا پیدا کرد و در زمینه پست عادی نیز با رشد 95 درصدی روبرو بودیم که عملکرد ما از متوسط کشور بالاتر است.

 

وی ادامه داد: در زمینه پست سفارشی با 46 درصد افزیش، در پست ویژه با 17 درصد افزایش و در بخش سرویس امانات و بسته بندی با 20 درصد افزایش روبرو بوده‌ایم.

 

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به سایر اقدامات این اداره کل تصریح کرد: اصلاح ساختار و مدیریت هزینه، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، توسعه محصولات و خدمات، بهره برداری از پروژه‌های عمرانی در استان، فعالیت علمی و پژوهشی، توجه به آموزش کارکنان از جمله این اقدامات است.

 

رجالی با اشاره به تجهیز کامیون‌های پستی به جی پی اس، بیان کرد: در راستای کنترل هوشمند موضعین نیز از این سیستم استفاده کرده‌ایم.

 

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به نقل و انتقالات مرسولات بیان کرد: به طور متوسط روزانه 39 هزار مرسوله به پست استان اصفهان وارد شده و 45 هزار مرسوله صادر می‌شود.

 

وی با اشاره به خدمات نیابتی کلان گفت: اداره کل پست استان اصفهان با اداره کل ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال، تامین اجتماعی، محیط زیست، ناجا و دیگر نهادها قرارداد همکاری دارد، به عنوان نمونه قرارداد با ثبت اسناد و املاک سبب شد تا 605 هزار سند مالکیت در استان توزیع شود که به این وسیله 10 میلیون سفر شهری به وسیله این برنامه کاهش پیدا کرده است.

 

مدیر کل پست  با اشاره به تحویل کالا درب منازل بیان کرد: با اجرای طرح تحویل کالا درب منازل 496 تن کالا از طریق شبکه پستی استان درب منازل توزیع و ارائه شده است.

 

رجالی با اشاره به سرویس‌های فرهنگی ارائه شده پست گفت: تمبر شخصی و کارت پستال الکترونیک از جمله این فعالیت‌ها است، در این راستا 3 هزار فقره تمبر شخصی در 10 ماهه امسال ارائه کرده‌ایم.

 

وی با اعلام اینکه پست استان اصفهان طی ارزیابی‌های صورت گرفته در رتبه نخست به لحاظ کیفیت کار در سطح کشور قرار گرفته است، گفت:ترافیک پست نامه ها در دنیا در حال کاهش است و3.5 درصد کاهش داشته است وما هم در همین راستا در حال حرکت هستیم ومدال نقره وبرنز جهانی به پست ایران رسیده است.

وی در خصوص وضعیت کد پستی وپلاک گذاری در شهر اصفهان گفت: همکاری خوبی با شهر داری وجود دارد. در طرح جی نف کدپستی در اختیار استانداری است. صدور پلاک وکدپستی هم با شهراری است. تاکنون از ابتدای سال پلاک کوبی در 6 منطقه اصفهان انجام شده است وهمچنان ادامه دارد.

وی با اشار هب پلاک کوبی در 107 شهر استان گفت: تا کنون همکاری خوبی بین ارگان ها بوده است. انطباق قبوض واعلام یک کدپستی در تمامی قبوض در حال انجام است وکمیته تخصصی نشانی ونقشه داریم.

وی با تاکید بر تجمیع بانک اطلاعاتی وتجارت الکترونیک گفت: تمامی قدامات صورت گرفته در پست به منظور رسیدن به تجارت الکترونیک واحقاق اقتصاد مقاومتی است.

مدیر کل پست استان اصفهان  با ابراز امیدواری نسبت به ارتقا جایگاه پست اصفهان، گفت: پست در زمینه بهسازی و نوسازی دفاتر پستی در مناطق روستایی و شهری اقدامات مؤثری انجام داده و در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرده است.

 

 

مطالب پیشنهادی