16:58 1395/11/13

به گزارش مفتاح، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران از کاهش 27 درصدی جرایم خشن در بازع زمانی ده ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد وافزود: بر اساس گزارش‌های موجود همچون سرقت خرد با شش درصد، سرقت به عنف ۲۲ درصد، قتل ۱۷ درصد، تجاوز به عنف با ۶۳ درصد کاهش روبرو بوده‌ است.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به افزایش 102 درصدی کشفیات سلاح افزود: دردی ماه امسال نیز با افزایش هفت درصدی کشفیات سرقت، هشت درصدی کشفیات مواد مخدر، و ۳۹ درصدی تجهیزات ماهواره‌ای در سطح استان اصفهان روبرو بوده‌ایم.

 

بنا به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان کشفیات مواد مخدر با 8 درصد افزایش روبرو بوده است و وزن کشفیات مواد مخدر استان اصفهان در ۱۰ ماهه امسال ۳۲ تن بوده است که  تریاک بیشترین حجم کشفیات را به خود اختصاص داده است. همچنین با افزایش ۷۴ درصد دستگیری‌ها در حوزه قاچاقچان مواد مخدر، افزایش ۴۷ درصد دستگیری در حوزه قاچاقچان کالا و افزایش ۱۹ درصدی دستگیری سارقین روبرو بوده اند.

 

وی همچنین به راه‌اندازی کمیته امنیت انتخابات در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در اردیبهشت ماه سال آینده سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دور دوم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب یک نماینده در استان اصفهان برگزار می‌شود و از این رو تمهیدات امنیتی لازم در این زمینه اندیشیده شده است. تا انتخابات سالم وبا امنیت لازم وکافی در استان داشته باشیم.

 

سردار آقاخانی در ادامه از  وضعیت نامناسب جرایم راهنمایی و رانندگی وتصادفات ابراز نگرانی کرد گفت: آمارهای دی ماه بیانگر صدور ۹۳ هزار فقره برگه جریمه برای شهروندان استان اصفهان است که این آمار جدای از آمار دوربین‌های ثبت تخلف است.

وی در ادامه افزود: در حوزه تصادفات درون شهری با 6 درصد وبرون شهری با ده درصد کاهش ودر مجموع با 4 درصد کاهش تلفات روبرو بوده ایم.

وی پیرامون کنترل گذرنامه‌های استان در دی ماه نیز ابراز داشت: در این بازه زمانی ۳۴ هزار و ۵۵۱ مورد گذرنامه در استان کنترل شده است که این امر بیانگر امنیت وآرامش برای مردم کشور وبه ویژه استان اصفهان است.

وی با اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال خط قرمز پلیس را تعرض به اماکن عمومی وخصوصی دانست وگفت: مردم اصفهان در سال گذشته رابطه خوبی با پلیس داشتند وامیدواریم امسال هم با ساماندهی های صورت گرفته ارتباط خوبی برقرار کنند.

وی همچنین به تشکیل کمیته تسهیل ستاد نوروز نیز اشاره داشت وافزود: امور انتطامی، قضایی، راهور وراه برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است واز 15 اسفند طرح برخورد با سارقان تشدید می شود.

سردار آقاخانی در ادامه با اشاره به اینکه عموم مردم جامعه با مسئولیت‌های نیروی انتظامی آشنایی نداشته و از این رو در یک ماه و نیم مانده از سال آموزش چهره به چهره شهروندان را در دستور کار قرار داده‌ایم، اضافه کرد: در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی در مساجد، حسینیه‌ها و ... مورد توجه قرار گرفته است.

اقاخانی در ادامه به اجرای زرح برخورد با معتادان در یکی از مناطق اصفهان اشاره داشت وافزود: نزدیک به 150 معتاد کارتن خواب در 15 پاتوق دستگیر شدند و15 خانه ومحل تجمع این افراد  پلمپ شد.

 

سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا در این نشست از افزایش 154 درصدی کلاهبرداری اینترنتی خبر داد وگفت: عدم مدیریت صحیح کاربران منجر به افزایش جرایم سایبری به خصوص کلاهبرداری اینترنتی شده است.

وی هشدار داد با توجه به رسیدن به پایان سال ونوروز این گونه کلاهبرداری‌ها افزایش خواهد داشت واز مردم خواست مراقب اینگونه کلاهبرداری‌ها باشند.

وی در ادامه افزود: نسبت به سال گذشته 57 درصد افزایش کشف جرم و 65 درصد افزایش عملکرد داشته ایم وبا توجه به افزایش قاچاق کالا وافزایش فروش این کالا در فضای مجازی،  با افزایش 233  درصدی  جرم یابی در حوزه اقتصادی وفروش کالای قاچاق روبرو بوده‌ایم.

وی مزاحمت، کلاهبرداری اینترنتی، انتشار اطلاعات، نشر اکاذیب وتشویش اذهان عمومی وهتک حیثیت را بیشترین جرایم فضای سایبری عنوان کرد.

مرتضوی ضمن اشاره به افزایش اکاذیب وتشویش اذهان عمومی در مورد حادثه پلاسکو بر تشدید برخورد با این نوع جرم تا کید کرد وگفت: اقدامات عملیاتی برای برخورد با نشر این گونه اکاذیب در فضای مجازی خواهیم داشت.

مطالب پیشنهادی