16:05 1395/11/13

به گزارش مفتاح نیوز، سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ضمن اشاره به وجود خلا قانونی برای برخورد با صنوف متخلف گفت: برای برخورد با صنوفی که نکات ایمنی را رعایت نمی‌کردند خلا قانونی داشتیم، که با پیگیری از وزارت کشور ومطرح شدن موضوع در شورای امنیت، موفق به دریافت مصوبه‌ای از شورای امنیت شدیم.

وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه شورای امنیت، هر یک از بانک‌ها وطلافروشی‌ها یک ماه فرصت دارند تا امکانات وتجهیزات امنیتی مورد نیاز برای جلوگیری از سرقت مسلحانه را نصب کنند. در صورت اتمام این مدت ودر صورت مجهز نشدن، با هماهنگی قضایی از فعالیتشان تا نصب تجهیزات جلوگیری می‌شود.

خسروی خاطر نشان کرد: طلافروشی‌ها باید مجهز به دوربین مدار بسته، شیشه ضد گلوله، درهای ریموت‌دار، آژیر خطروپدال باشند. بانک‌ها هم باید به دوربین مدار بسته، پدال آژیر خطر ودوربین مدار بسته داخل وخارج از بانک باشند. در این مدت یک ماهه بانک‌ها وطلافروشی‌ها فرصت دارند تا مجهز شوند والبته تجهیزات آنها نیز مورد بررسی قرار می گیرد وتست می‌شود.

بنا به گفته رئیس پلیس آگاهی استان 30 درصد طلافروشی‌ها و10 درصد از بانک‌ها فاقد تجهیزات امنیتی هستند وبا اجرای طرح امنیتی، سرقت‌ها کاهش محسوسی داشته است.

وی از برخورد با سارقان در حال حرکت در استان اصفهان برای ایام نوروز خبر داد وگفت: منازل استان اصفهان به علت مرکز نگهداری پول وطلا جاذبه خوبی برای سارقان خارج از استان است تا در ایام نوروز مورد سرقت قرار بگیرند.

این مقام انتظامی از رصد اطلاعاتی سارقان غیر بومی وانهدام سه باند خبر داد وافزود: 4 تا 5 باند دیگر زیر نظر پلیس است وتا پایان سال منهدم می‌شود.

طرح برخورد با مجرمان حرفه‌ای وسابقه داروکنترل آنها وطرح مبارزه با جیب‌بر‌ها وکیف قاپ به صورت محسوس، به ویژه دراتوبوس‌های مسافربری، برنامه دیگر آکگهی استان است که سرهنگ خسروی بر استفاده مردم از کارت‌های بانکی برای جلوگیری از سرقت در ایام نوروز تاکید کرد.

وی درادامه گفت: باتوجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال نیز طرح برخورد با قاچاق مواد محترقه نیز در دستور کار است واز قاچاق این کالا جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی همچنین در خصوص کاریابی ها وتخلفات آنها گفت: کاریابی‌ها تحت هر عنوان کنترل می‌شوند. برخی از این کاریابی‌ به منظور کلاهبرداری ایجاد شده وبرای اخاذی از افراد است، که ما به شدت بر آنها نظارت داریم و ودر دستور مطلع شدن از اقدامات آنها برخورد می کنیم.

مطالب پیشنهادی