17:46 1395/11/10

مدیر درمان تامین اجتماعی استان، هیچ ارگانی حق قطع کردن خدمات درمان را ندارد

 

 

 

 

به گزارش مفتاح نیوز، علی اعتصام پور مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در نشست خبری در میان خبرنگاران قطع شدن خدمات بیمه تامین اجتماعی توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را ناشی از یک اختلاف بین دو دستگاه دانست وگفت: کمی عجولانه تصمیم گیری شد. دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل دریافت نکردن یارانه سلامت در تنگا قرار گرفت واین کسری منابع که دو وجه داشت ویک وجه آن به خودشان بر می‌گشت باعث این تصمیم شد.

وی در خصوص بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی گفت: طبق روال ۲۵ میلیارد اول دیماه به حساب دانشگاه واریز شد و  ۲۵ میلیارد دیگر هم قرار بود واریز شود که این اقدام صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه هیچ ارگانی به هیچ عنوانی نمی‌تواند خدمات درمان ما را قطع کند گفت: این کار باید با اجازه شورای تامین استان اتفاق بیفتد. ماباید خودمان را توسعه یافته بدانیم واختلاف نظرها را حل کنیم.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: در مورد پرداخت ۳۰ درصد از مطالبات به دانشگاه، با حضوراستاندارجلسه برگزار و صورت جلسه با به تهران ارسال شد تا وزیر بهداشت برای آن راه حلی پیدا کند.

وی با اشاره به رشد 119 درصدی هزینه‌های این سازمان گفت: ما یک ارگان هزینه ودرآمدی هستیم. در قبال هزینه‌ها درآمدها رشد نداشته است وباید راهنمای بالینی وکمیته‌های پایش تشکیل شود.

اعتصام پور با تاکید بر کنترل هزینه‌ها وایجاد زیر ساخت لازم برای محقق شدن این موضوع در سیستم درمان، ادامه داد : ما به دنبال حذف دفترچه بیمه هستیم تا وتا اخر امسال تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر توسعه وعقب ماندگی اصفهان در مقوله رشد وپیشرفت گفت: ما از شیراز هم عقب‌تر هستیم وباید کمک کنیم در اصفهان این اتفاق صورت بگیرد وما تلاش کردیم  25 پلی کلینیک هایمان در اصفهان را ارتقا بدهیم. مجهزترین اکو و15 آمبولانس به بخش درمان ما اضافه شده است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی کمپین توسعه در حوزه درمان وتوجه به آن گفت: ما باید فضای بیمارستان‌ها را هتل-پادگان کنیم تا خدمات مثل پادگان بر اساس ضوابط ونظم انجام شود وبیماران مثل هتل در رفاه باشند.

مطالب پیشنهادی