در پی اظهارات یکی از وکلای پیشکسوت: ضرورت 2 واحد اخلاق برای برخی از وکلای کانون وکلا

به گزارش مفتاح؛ مدتی است که برنامه های تلویزیونی در راستای حفظ حقوق شهروندی و ارتقای شاخص های مختلف در جامعه تلاش می کنند و در این میان برنامه پربیننده مناظره با اجرای دکتر مرتضی حیدری مجری توانمند کشور از شبکه یک سیما درحال پخش می باشد.
این برنامه سعی داشته چالشهایی در زمینه بیکاری فقر و مشکلات مختلفی را مطرح کند و خروجی آن را به نفع مصالح نظام مورد استفاده قرار دهد.
در این میان برنامه اخیر "مناظره" در تاریخ 8 بهمن ماه با موضوع جلوگیری از انحصارطلبی کانون وکلای دادگستری پیرامون اعطای پروانه وکالت به موضوعات پیش روی فارغ التحصيلان رشته حقوق پرداخته شد.
در پایان این برنامه که با دعوت از وکلای پیشکسوت کانون وکلای مرکز و یک نفر حقوقدان و یک نفر اقتصاد دان برپا شده بود یکی از دو وکیل پایه یک دادگستری به نام کنعانی با بیانی دور از شان وکالت و سخیف ضمن بیان مطلبی اقدام به بکار بردن صفتی نامانوس و توهین آمیز در وصف وکلای قوه قضاییه، ایشان را صراحتا مورد هجمه قرار داد که این اقدام وی بصراحت مصداق ماده 608 قانون تعزیرات بوده و امکان طرح شکایت و پیگیری و تعقیب جزایی علیه وی را برای وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه و نیز همه دوستداران حق و عدالت مهیا نمود.
لذا در صورتی که این نوع عبارات و الفاظ توسط افرادی که داعیه دار فرهنگ و شخصیت هستند مطرح گردد موجبات شروع تزلزل اخلاق در بین اقشار دیگر جامعه می گردد که رسانه ملی نیز در راستای انتشار بدون رعایت ضوابط مختلف قانونی از این قاعده مستثنی نیست.
یادداشت از حسین صادق زاده

مطالب پیشنهادی