11:01 1395/11/05

به گزارش مفتاح، سخنگوی دولت گفت: به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرائم کسانی که زیر ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفتند، اقدام کنند.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست‌ هفتگی خود با خبرنگاران، گفت: گزارش امیدوارکننده از اصلاح نظام بانکی که آئین‌نامه اجرایی آن در هیئت دولت تصویب شده، ارائه می‌کنیم.

وی افزود: بر همین اساس، با اصلاح تبصره قانون بودجه سال 95، 45 هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی دولت به نظام بانکی و افزایش سرمایه 6 بانک دولتی از سوی دولت فراهم شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با این 45 هزار میلیارد تومان، صورت‌های مالی بانک‌های دولتی اصلاح خواهد شد و قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

نوبخت ادامه داد: لذا با عنایت به این اصلاحیه به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود به بخشودگی جرائم کسانی که زیر 100 میلیون تومان وام گرفتند اقدام کنند و دولت نیز تا سقف 10 هزار میلیارد تومان نسبت به بخشودگی سود این تسهیلات زیر 100 میلیون تومان وام گیرنده متقبل می‌شود.

وی درباره درآمدهای دولت از فروش نفت و اینکه آیا این پول‌ها وارد اقتصاد کشور می‌شود؟ گفت: تمامی درآمدهای نفتی را بدون مشکل می‌توانیم وارد اقتصاد کشور کنیم و در سال 95 بالغ بر 68 هزار و 500 میلیارد تومان درآمدهای نفتی است و تا پایان سال در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی افزود: خوشبختانه میزان فروش نفت بیشتر از پیش‌بینی ما برای امسال بوده است.

منبع: تسنیم

 

 

 

مطالب پیشنهادی