13:09 1395/11/04

به گزارش مفتاح، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اکنون تداوم اشتغال خسارت‌ دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو اولویت اصلی دولت است.

براساس نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست تخصصی معاونان و رییسان اداره های مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان های سراسر کشور اعلام کرد که امروز مصوبه های دولت درخصوص تداوم اشتغال، بیمه و پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو به طور رسمی ابلاغ شد.

وی خاطرنشان ساخت: در این زمینه به سرعت در تلاشیم و حتی جلسه ای صبح امروز با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهوری برگزار شد تا هر چه سریع تر و پیش از نزدیک شدن به ایام عید، مکان دیگری برای پیگیری کسب و کار کسبه فعال در ساختمان پلاسکو تعیین شود.

طیب نیا ادامه داد: چند گزینه پیشنهادی توسط اتاق اصناف در حال بررسی است که بزودی اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره بخشودگی بدهی های مالیاتی آسیب دیدگان این حادثه نیز گفت: مجموعه بدهی های مالیاتی آنان که ناشی از فعالیت های اقتصادی می شود، مشمول این بخشودگی است.

وی اضافه کرد که این بخشودگی بر اساس ماده 165 قانون مالیات های مستقیم و به پیشنهاد وزارت اقتصاد اعمال شده است.

طیب نیا همچنین از در نظر گرفتن امتیازات و تسهیلات ویژه به آتش‌نشانان آسیب دیده و بازماندگان آنان در این حادثه توسط دولت اشاره کرد و افزود: این امتیازها امروز به طور رسمی اعلام می شود.

منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی

مطالب پیشنهادی