8:56 1395/11/04

به گزارش مفتاح، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: عملیات جستجو برای کشف پیکر اجساد زیرآوار مانده در ضلع جنوبی و شرقی ساختمان پلاسکو با کشف پیکر 2 آتش نشان و 4 شهروند، بامداد امروز به پایان رسید.

سیدجلال ملکی افزود: پیگیری و تلاش 4 روزه آتش نشانان در عملیات آواربرداری ضلع جنوبی و شرقی ساختمان پلاسکو به پایان رسید و تا دقایقی دیگر عملیات انتقال ضایعات و نخاله ها در این دو بخش از خرابه های ساختمان انجام می شود.

وی اظهار کرد: در نخستین ساعات بامداد امروز(دوشنبه) پیکر 4 شهروند از زیرآوار ساختمان پلاسکو خارج شد.

وی افزود: عوامل آتش نشانی با کشف اجساد، پیکرها را برای شناسایی به بیرون انتقال دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه تا این لحظه پیکر 2 آتش نشان شهید از خرابه های پلاسکو خارج شده، تصریح کرد: به نظر می رسد پیکر دیگر آتش نشانان محبوس شده در زیرآوار در ضلع شمالی و غربی ساختمان پلاسکو باشد.

ملکی افزود: عملیات آواربرداری و جستجو برای یافتن پیکر دیگر افراد گرفتار در زیر خرابه هیا ساختمان پلاسکو همچنان با جدیت ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به برخی اخبار کذب مرتبط با حادثه پلاسکو در شبکه های اجتماعی اظهار کرد: که مردم اخبار مربوط به این حادثه را تنها از طریق مراجع رسمی و قابل استناد دنبال کنند.

به گفته ملکی، تا ساعت 8:30 صبح امروز(دوشنبه) پیکر 2 آتش نشان و 4 شهروند(کسبه و یا مالک واحدهای تجاری) از زیر آوارهای ساختمان پلاسکو خارج شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: البته یکی از آتش نشانان بستری در بیمارستان نیز به دلیل شرت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

به گزارش ایرنا، حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو که روز پنجشنبه(30 دی) روی داد تاکنون 7 قربانی داشته است.

ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و حدود ساعت 11 و 30 دقیقه ساختمان به طور کامل فروریخت و تعدادی از آتش نشانان که در حال اطفای حریق بودند، زیر آوار گرفتار شدند.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی