9:50 1395/10/30

به گزارش مفتاح، وزیر اقتصاد به ایجاد یک هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی جدید اشاره کرد و گفت: ایجاد این تعداد شغل به دلیل گشایش‌ ناشی از برجام و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی است.

علی طیب نیا شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر یک روزه خود به اصفهان به عنوان وزیر معین این استان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه برجام تاکنون برای کشور دستاوردهای خوبی را داشته و بسیاری از آنها را در بخش‌های مهم اقتصادی شاهد بوده‌ایم، اظهار داشت: از جمله این تاثیرات می‌توان به برداشته شدن عمده تحریم‌های هسته‌ای که برای کشور وضع شده بود، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشور امکان فروش نفت بدون واسطه را دارد، ابراز داشت: همچنین انتخاب نوع ارزی که به ازای فروش نفت برای کشور در نظر گرفته می‌شود به اختیار مسئولان کشور است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی همچنین به توسعه ارتباط بانکی کشور ایران با بسیاری از بانک‌های خارجی اشاره کرد و بیان داشت: از این رو در حال حاضر امکان جابجایی ارز دریافتی از فروش نفت در بانک‌های جهانی فراهم شده است.

وی در ادامه به برداشته شدن محدودیت‌های سیستم بانکی به ویژه در حوزه اعتبارات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشور ایران برای انجام معاملات خارجی مجبور به استفاده از حواله نیست و این در حالی است که می‌توانیم از «ال .سی» برای این نوع معاملات استفاده کنیم.

طیب نیا به برطرف شدن مشکلات بیمه‌ای ایران در عرصه بین‌المللی نیز گریزی زد و افزود: در حال حاضر می‌توانیم از خدمات بیمه‌ای بین‌المللی استفاده کنند.

وی همچنین به توسعه روابط ایران در عرصه بین‌المللی در حوزه صنعت کشتیرانی و هواپیمایی نیز اشاره کرد و گفت: همه اینها بیانگر عدم توانایی دشمن برای مقابله با ایران در عرصه‌های اقتصادی است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی ایجاد یک هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی جدید در کشور را نیز از دیگر دستاوردهای مهم برجام دانست و تصریح کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که ایجاد این تعداد شغل به دلیل گشایش‌های ناشی از برجام و همچنین سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی بوده است.

پروژه‌های نیمه کاره اصفهان در دستور کار دولت

وی در ادامه به برگزاری جلسه بررسی طرح توسعه فرودگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: اجرای این پروژه با توجه به جایگاه اصفهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امر در دستور کار ویژه قرار خواهد گرفت.

طیب نیا در ادامه با بیان اینکه بررسی طرح‌های و پروژه‌های بزرگ نیمه کاره اصفهان در دستور کار دولت است، بیان داشت: از این رو تاکنون با سرمایه‌گذاران و همچنین بانک‌های مختلف در این زمینه رایزنی‌هایی را داشته‌ایم.

وی به تشکیل چند کارگروه در این زمینه در استان اصفهان اشاره و تصریح کرد: در این کارگروه ها مشکل های موجود از جمله مسائل مربوط به واحدهای تولیدی بررسی و با همفکری برای آنها راه حل ارائه می شود.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی