9:13 1395/10/29

به گزارش مفتاح، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: سند ملی آموزش ۲۰۳۰ بدون هماهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده برای همین باید متوقف شود تا هماهنگی های لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام محمد محمدیان با اشاره به سند ملی آموزش ۲۰۳۰ گفت: ما معتقدیم اتفاقی که در تهیه سند ۲۰۳۰ افتاد، بدون هماهنگی با شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: چون تمام اسناد بالادستی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، همکاران ما در دبیرخانه یونسکو حتما باید با شورای عالی انقلاب فرهنگی هماهنگی لازم را به عمل می آوردند، حالا که این اتفاق رخ نداده، باید متوقف شود تا هماهنگی های لازم انجام شود.

سند ملی آموزش ۲۰۳۰  اخیرا با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو و جمعی از محققان رونمایی شد.

وزیر علوم در این مراسم گفته بود: سند ملی آموزش ۲۰۳۰ مطابق با آخرین مصوبات و دستورالعمل‌های بین‌المللی است و دستور کار ۲۰۳۰ در اجلاس عالی‌رتبه سران ملل متحد در سپتامبر ۲۰۱۵ در نیویورک تصویب شد و رهبران کشورها متعهد شدند از اول ژانویه ۲۰۱۶، برنامه‌ریزی لازم را برای تحقق اهداف این دستور کار و ادغام آن‌ها در سیاست‌ها و برنامه‌های ملی انجام دهند.

وی ادامه داد: هدف فراگیری که در چارچوب عمل آموزش ۲۰۳۰ مورد تاکید قرار گرفته است، تضمین آموزش باکیفیت، برابر و فراگیر و ترویج فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر برای همه است.

فرهادی اعلام کرد: هیات دولت ما نیز به این نکته توجه داشته است و کارگروه ملی اجرای آموزش ۲۰۳۰ را با ریاست وزارت آموزش و پرورش و مشارکت ۱۸ نهاد و وزارت‌خانه دیگر تشکیل داده است که برنامه اجرائی و نظارتی تحقق کامل آموزش ۲۰۳۰ را در سطوح ملی و استانی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرائی مرتبط و هم‌سو با اهداف و برنامه‌های توسعه کشور، اسناد راهبردی توسعه، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه اهداف توسعه پایدار تهیه کند.

به گفته وی این کارگروه ملی موظف است گزارش پیشرفت کار و نحوه همکاری دستگاه‌های ذیربط را سالانه به هیات وزیران ارائه دهد و گزارش نهائی را به کمیسیون ملی یونسکو برای ارسال به مراجع بین‌المللی ارائه دهد.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی