13:20 1395/10/28

به گزارش مفتاح، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بر اساس تصمیم‌گیری صورت گرفته در کمیته ۵ نفره ذیل کمیته آب، زاینده‌رود بامداد ۳۰ دی بازگشایی می‌شود.

مسعود میرمحمد صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره بازگشایی آب زاینده‌رود اظهار داشت: آب زاینده‌رود به زودی جاری می‌شود و تاریخ بازگشایی در شورای هماهنگی معمولاً به صورت دقیق مشخص نمی‌شود. به احتمال فراوان در اواخر دی شاهد بازگشایی زاینده‌رود باشیم.

وی با بیان اینکه تاریخ دقیق در کمیته 5 نفره توزیع آب اصفهان با هماهنگی کشاورزان تعیین می‌شود، تصریح کرد: در این کمیته مقرر شد بامداد 30 دی، آب از سد زاینده‌رود رهاسازی شود و روز شنبه دوم بهمن، به اصفهان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: آب زاینده‌رود به عنوان آب پاییز دوم برای کشت‌های پاییز شرق اصفهان رهاسازی می‌شود و قسمت دوم تخصیص آب در بهار امسال است تا کشاورزان غرب و شرق اصفهان از این آب بهره‌مند شوند.

وی درباره تعداد روزهای جریان آب در اصفهان تصریح کرد: براساس مصوبه‌ صورت گرفته، در این بازگشایی آب 22 روز باز می‌ماند و در شورای هماهنگی با توجه به میزان بارش‌ها و پیش‌بینی سازمان هواشناسی و با لحاظ همه خط قرمزها به ویژه آب شرب تصمیمات لازم گرفته شد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی