13:13 1395/10/28

به گزارش مفتاح، وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در بحث برکناری هاشمی از فدراسیون تیراندازی حکم قانونی اجرا شده است، درباره عملکرد فدراسیون تکواندو و اختلاف کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ توضیحاتی داد.

مسعود سلطانی فر  در حاشیه مجمع انتخابات فدراسیون کاراته گفت: بعد از  دو ماه و نیم حضور در وزارت ورزش بر اساس قولی که داده بودیم چهار انتخابات از میان فدراسیون های بلاتکلیف را برگزار کردیم و هفته آینده نیز انتخابات فدراسیون ورزشهای کارگری برگزار می شود. البته فدراسیون ژیمناستیک هم با مشکلات حقوقی درگیر است که با رفع این مشکلات، مجمع این فدراسیون نیز بزودی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فدراسیون کاراته از جنبه های مختلف بسیار  با اهمیت است، اما این رشته متاسفانه به رغم ظرفیت بالای ورزشکاران و طرفداران به هر دلیلی طی مدت طولانی با سرپرست اداره شده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: از طباطبایی ممنونم که در کنار اداره مجموعه ورزشی آزادی این فدراسیون را هم سرپرستی کرد ولی همه می دانیم میان سرپرستی و ریاست فاصله زیادی است.

وی با اشاره به مجمع انتخاباتی کاراته تصریح کرد: هرکس انتخاب شود مورد حمایت جدی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است و برنامه ما برای تعامل و پشتیبانی و نظارت بر فدراسیونها با کمیته ملی المپیک هماهنگ است.

سلطانی فر افزود: از سایر کاندیداهایی که رای نمی آورند نیز درخواست می کنم در راستای پیشرفت و رشد کاراته به رئیس منتخب کمک کنند. بدون شک بار سنگینی بر دوش رئیس منتخب است و فضای آرام و با ثبات از جمله وظایف اوست.

وی در خصوص فعالیت سیاسی بعضی از روسای فدراسیون ها و تداخل آن با ورزش، گفت: امیدواریم فعالیت های سیاسی آنها مشکلی برای فعالیت های ورزشی ایجاد نکند.

وزیر ورزش در خصوص ناکامی تکواندو و شرایط این رشته و اینکه چرا وزارت ورزش واکنشی نسبت به این مسائل نداشته است، تصریح کرد: حوزه معاونت امور قهرمانی وزارتخانه مسئول شده است که عملکرد این رشته را بررسی کند و گزارشی به ما بدهد.

سلطانی فر در خصوص اختلاف بین کی روش و برانکو ایوانکوویچ گفت: فدراسیون فوتبال این مشکلات را حل می کند.

وی درباره فعالیت بازنشسته هایی که در فدراسیون ها مشغول هستند به کار هستند، یادآور شد: به کار تعداد قابل توجهی از بازنشسته ها خاتمه داده شده است. امیدواریم بقیه هم تا پایان سال مشکلشان حل شود.

وزیر ورزش درباره جانشین منصور پورحیدری در هیات مدیره باشگاه استقلال هم گفت: عضو پنجم هم ان شاءالله معرفی می شود.

سلطانی فر در پاسخ به سئوالی مبنی بر مشکلاتی که بدهی مالیاتی برای باشگاه پرسپولیس ایجاد کرده است، گفت: متاسفانه این بدهی مالیاتی برای هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مربوط به سالهای گذشته است. در سالهای گذشته اظهارنامه مالیاتی تهیه نمی شده و عملکرد آنها علی الراس تشخیص داده شده است. با رئیس سازمان مالیاتی صحبت کرده ام و امیدوارم با حضور مدیران دو باشگاه، این مشکل حل شود.

وی درباره برکناری هاشمی از فدراسیون تیراندازی و اینکه احتمال تعلیق این رشته ورزشی وجود دارد، گفت : ما حکم قانونی را اجرا کردیم. حرف دیگری هم نداریم.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی