20:01 1400/01/18

 

به گزارش مفتاح، دکتر مصطفی رضایی معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان در نشست خبری به مناسب روز جهانی بهداشت با اشاره به این نکته که پدیده شهرنشینی در سال‌های اخیر مشکلات زیادی از دیدگاه اجتماعی و امنیتی را رقم زده است گفت: با افزایش جمعیت شهرنشینی و دسترسی ناکافی به امکانات،  چالش‌های زیست محیطی و وضعیت نامناسب اقتصادی و اجتماعی، باعث بروز بی‌عدالتی‌ها برای جمعیت شهر نشین شده است و عدالت سلامت را کاهش داده است.

وی در ادامه افزود: شروع ویروس کرونا بسیاری از شاخص‌های سلامت را دچار چالش کرد و به صورت غیرمستقیم شرایط را سخت‌تر و بی عدالتی در حاشیه شهرها را بارزتر کرد.

 بنا به گفته او بروز این بی عدالتی‌ها در حاشیه شهرها سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا امسال "ساختن جهانی سالم تر و عادلانه تر برای همه" را به عنوان شعار سال جدید انتخاب کند تا دنیا را به سمت ایجاد عدالت سلامت برای همه مردم ترقیب کند.

 

دکتر رضایی در ادامه با اشاره به شروع موج چهارم کرونا گفت: در نتیجه سهل انگاری و عادی انگاری اپیدمی، سیاست‌های غلط و سردرگمی مردم بابت اظهارنظرهای متناقض مسئولان امروز با موج چهارم کرونا مواجه شده‌ایم.  

او با تاکید بر افزایش ۴۰ درصدی آمار مراکز منتخب تشخیص کرونا مراکز بهداشت گفت: ۵۲ مرکز منتخب برای  ارائه خدمات کوید 19در استان وجود دارد که نزدیک به ۵۰ درصد مراجعه کنندگان تست کرونای آنها مثبت بوده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه  در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۰ مورد بستری در بیمارستانهای استان اصفهان داشته‌ایم افزود: در موج دوم و سوم کرونا بستری روزانه ۹۰ بیمار بود، ولی متاسفانه در موج چهارم کرونا با افزایش شدید بیمار روبرو شده ایم که شرایط وخیمی را به وجود خواهد آورد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ شهرستان در شرایط قرمز در استان وجود دارد ولی در حال حاضر در شرایط اضطرار به سر می بریم و باید تنها واحدهای گروه یک اصناف مجاز به فعالیت باشند ولی متاسفانه در شهر اغلب صنوف فعالیت دارند و این تجمع باعث شدیدتر شدن شرایط کرونا در استان خواهد شد.

 بنا به گفته او از ۱۰۰ درصد تستی که به صورت رندوم از مبتلایان گرفته شده ۹۳ درصد آنها مبتلا به کرونا به انگلیسی بوده اند. کرونای  انگلیسی ۷۰ درصد درگیری بیشتر و ۳۰ درصد شدت مرگ و میر بیشتری دارد.

مطالب پیشنهادی