15:04 1395/10/20

به گزارش مفتاح، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب عصر روز گذشته یکشنبه 19 دی ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.

برپایه این خبر محمد حاجی‌آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص اقدامات پزشکی انجام شده برای آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان در ساعت 18 امروز به طور ناگهانی دچار ایست کامل قلبی شدند.

وی افزود: ایشان بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده و در اورژانس با حضور یک تیم کامل پزشکی و مجرب عملیات احیا آغاز شد.

حاجی آقاجانی گفت: متاسفانه در ساعت 19.30 تلاش پزشکان بی‌نتیجه ماند و روح ایشان به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مسئولیت‌های مهمی همچون عضویت در شورای انقلاب اسلامی، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت.

رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا (سه‌شنبه) با حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه تهران، نماز را بر پیکر ایشان اقامه می‌کنند و شروع این مراسم از ساعت 8:30 صبح خواهد بود.

لحظه‌ به لحظه مراسم بزرگداشت و مراسم تشییع و خاکسپاری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه این خبر به روزرسانی می‌شود:

عقلانیت و میانه‌روی ویژگی آیت‌الله هاشمی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعتدال،‌عقلانیت و میانه‌روی از ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی بود گفت: ایشان از ابتدای انقلاب خارج از جناح‌بندی‌های سیاسی مسیر انقلاب را پیش گرفتند و ما شخصیت بزرگ و پدر انقلابی را از دست دادیم.

آیت‌الله هاشمی پشتوانه محکمی برای نظام جمهوری اسلامی بود/ دولت احساس می‌کند پشتوانه شجاع خود را از دست داد

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی پشتوانه و استوانه نظام، مسئولین و رهبر انقلاب بود، خاطرنشان کرد: ایشان چه در دوران قبل از انقلاب و چه پس از آن، در مسیر آرمان‌های انقلاب و یاریگر امام(ره) و رهبر انقلاب بود.

آیت‌الله هاشمی را به عنوان یار رهبری می‌شناسیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه از دوران دفاع مقدس خاطراتی با آیت‌الله هاشمی داریم که با شجاعت تمام برای شناسایی و ابلاغ تدابیر تا اهواز نیز رفتند، گفت: ایشان یار و یاور و تأییدکننده رهبر انقلاب بودند.

آیت‌الله هاشمی بیش از نیم‌قرن در راه عزت و اقتدار ملت کوشید

نایب‌رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم کشور دوباره سوگوار مردی هستند که یار امام و انقلاب بود، گفت:‌ مردم با شخصیتی وداع می‌کنند که بیش از نیم‌قرن در راه عزت، اقتدار و آزادی ملت کوشید.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی زندگی خود را صرف مبارزه با رژیم ستمشاهی و تثبیت نظام کرد

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، جبهه مردمی نیرو های انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

صبر و آرامش از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شخصیتی نمونه ساخته بود

زهرا مصطفوی دختر حضرت امام(ره) با صدور پیامی رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

با درگذشت آیت‌الله هاشمی، ان‌شاءالله دعواهای سیاسی تمام می‌شود/ آقای هاشمی یار نزدیک امام(ره) و رهبری بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با رفتن آیت‌الله هاشمی، ان‌شاءالله دعواهای سیاسی تمام می‌شود، گفت: ایشان یار نزدیک امام(ره)، شهید مطهری و رهبر انقلاب بودند.

آیت‌الله هاشمی هیچ جایگزینی ندارد/ ایشان همواره در مقاطع حساس کنار امام و رهبر انقلاب بودند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی همواره در مقاطع مختلف در کنار امام و رهبر انقلاب بودند، گفت: فقدان ایشان بسیار عظیم است و باید بگویم اییشان هیچ جایگزینی ندارد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خدمات فراوانی نسبت به نظام اسلامی داشتند/ دعا می‌کنیم خداوند ایشان را با امام راحل محشور کند

آیت‌الله مصباح‌یزدی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: آقای هاشمی‌رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی در خدمت نظام اسلامی بود و خدمات فراوانی نسبت به نظام اسلامی داشتند.

آیت‌الله هاشمی جزئی از هیأت امنای انقلاب بود/ خلأ ایشان بسیار محسوس است

حجت‌الاسلام محسن غرویان استاد حوزه و دانشگاه امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم اولین روز سوگواری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران و در جمع خبرنگاران درباره سیره مبارزه انقلابی ـ سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه انقلاب هستند.

زبان‌ها از وصف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قاصر است

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران عصر امروز (دوشنبه 20 دی 95) در حسینیه جماران و در جمع خبرنگاران درباره سیره انقلابی و سیاسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از مبارزینی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشتند.

شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هیچ یک از جریان‌های سیاسی نمی‌گنجید

استاندار سمنان گفت:‌ شخصیت جامع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نحوی بود که در هیچ یک از جریان‌های سیاسی نمی‌گنجید و فوق جریانات سیاسی اجتماعی بود.

پیام تسلیت آیت‌الله حائری شیرازی درپی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله محی الدین حائری شیرازی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری  طی پیامی ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

ضایعه ارتحال اندوهبار امیرکبیر دوران ثلمه‌ای بس بزرگ خواهد بود

حزب مردمی اصلاحات در اطلاعیه درگذشت آیت‌الله هاشمی تصریح کرد: فقدان آن فقید سعید که همواره، همراه انقلاب، امام و رهبری بوده اند، ثلمه ای بس بزرگ خواهد بود.

پیام تسلیت هاشمی شاهرودی درپی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

رئیس هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه با صدور پیامی ارتحال آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت ستاد نماز جمعه تهران درپی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

ستاد نماز جمعه تهران با صدور پیامی ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد: او به تعبیر مقام معظم رهبری نمونه کم‌نظیری از نسل اول مبارزات ضد ستم‌شاهی و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بود.

نام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با انقلاب اسلامی همراه بوده و خواهد بود

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیام تسلیتی صادر کردند.

روایت میرسلیم از آخرین وصیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در آخرین روز حیاتش

سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی آخرین جلسه خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آخرین روز حیات آن فقید مرحوم را روایت کرد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی انسان مجاهد و خدوم و از نخستین یاران امام بود

حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) پیام تسلیتی صادر کرد و درباره رحلت وی تاکید کرد: با کمال تأثر از درگذشت مبارز و خدمتگذار انقلاب اسلامى مرحوم آیت الله هاشمى رفسنجانى مطلع شدم، این انسان مجاهد و خدوم از نخستین یاران امام راحل رحمة الله علیه و مبارزان سخت کوش انقلاب به شمار مى‌آمد.

خداوند را به‌خاطر حضور شخصیت‌هایی همچون مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و خدمات‌شان به انقلاب شکر می‌کنیم

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری در پی درگذشت آیت‌آلله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام تسلیتی صادر کرد.

خاطره آیت‌الله یزدی از همکاری با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی/ با آقای هاشمی از روزهای اول انقلاب مأنوس بودیم

در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد: مرگ برای همه حق است و برای همه ما هست و عاقبت همه ما مرگ است. مرگ بهترین موعظه برای همه ماست. خداوند ان‌شاءالله همه شخصیت‌هایی که به هردلیلی از این دنیا می‌روند مورد غفران خود قرار دهد و به درجات عالی برساند.

مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی توسط مقام معظم رهبری برگزار می‌شود

مراسم ختم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سوی آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

طبق اعلام روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مجلس ختم روز چهارشنبه ٢٢ دی ماه از ساعت ٩:٣٠ تا ١١ در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است:‌ علاوه بر شخصیت‌های داخلی ، سفرای کشورها و روسای جمهوری نیز حضور خواهند داشت.

پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جوار امام (ره) دفن می‌شود

با تصمیم خانواده آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، پیکر ایشان در حرم مطهر امام خمینی(ره) دفن خواهد شد.

همچنین غلامعلی رجایی مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز اعلام کرد که محل تدفین به حرم امام تغییر یافت.

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در حسینیه جماران

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صبح امروز دوشنبه 20 دی‌ماه با حضور مسئولان و شخصیت‌ها در حسینیه جماران برگزار شد.

در این مراسم حسن روحانی، علی لاریجانی، جواد ظریف،‌ سردار دهقان، سرلشکر فیروزآبادی،‌ اسحاق جهانگیری، علی ربیعی، نعمت‌زاده،‌ قاضی‌زاده هاشمی، امامی‌کاشانی، علی‌عسگری، عبدالله نوری، الیاس نادران، احمد توکلی،‌ پرویز فتاح، موسوی‌لاری، رضا خاتمی، پورابراهیمی، علی فلاحیان، حمید میرزاده،حسین فریدون، مصطفی کواکبیان، بهروز نعمتی،‌ غلامرضا کاتب، غلامرضا تاجگردون، محمدرضاتابش و جمعی از نمایندگان مجلس حضور دارند.

ادامه دارد...

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی