10:16 1395/10/20

 

 

به گزارش مفتاح رسول زرگر پور استاندار اصفهان شامگاه دیشب در جمع خبرنگاران از انتقال مالکیت کارخانه ریسباف با حضور وزیر راه وشهر سازی خبر داد وگفت: این کارخانه ریسندگی قدیمی که در مالکیت بانک ملی بوده و7 هکتار مساحت دارد برای تبدیل شدن به موزه به سازمان راه وشهر سازی منتقل می شود. ارزش ریالی این کارخانه 215 میلیارد تومان است که 160 میلیارد آن به صورت مستغلات وما بقی به صورت نقد به بانک ملی پرداخت شده است.

وی در ادامه از تزریق 800 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تکمیل سالن اجلاس در اصفهان خبر داد وافزود: تا کنون 200 میلیارد هزینه شده است وامید می‌رود تا قبل از سال آینده این سالن که با مشارکت شهرداری ودولت ساخته می‌شود به اتمام برسد.

استاندار با اشاره به هزینه کردن 6500 میلیارد برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در اصفهان گفت: تا کنون 200 میلیارد برای نوسازی فضاهای درمانی هرزینه شده است و1200 تخت جدید به سیستم درمان اضافه می شود.

زرگرپور با اشاره به فاصله زیاد اصفهان با میانگین تعداد تخت بیمارستانی در کشور گفت: ما 12 هزار تخت نیاز داریم تا به میانکین متوسط کشور برسیم. علاوه بر آن میزان تخت که تزریق می‌شود، 3 هزار تخت هم به بخش خصوصی مجوز داده‌ایم وهنوز فاصله زیادی تا میانگین کشور وجود دارد.

 

تثبیت 34 هزار فرصت شغلی در اصفهان

وی از حمایت 1753 واحد کارگری در بسته رونق حمایتی اقتصادی خبر داد وگفت: 4 هزار و656 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که در کارگروه وتوسط سیستم بانکی مورد پالایش قرار گرفتند وسه هزار واحد از سیستم خارج شدند.

وی در ادامه افزود: برای واحد هایی که دارای شاریط دریافت تسهیلات بودند 900واحد به میزان 6800 میلیارد قرداد بسته اندو600 میلیارد هم به صورت نقد تسهیلات دریافت کرده اند.

بنا به گفته استاندار، استان اصفهان در حمایت از کارگاه های زیر 100 نفر کارگر وارائه تسهیلات به این کارگاه‌ها در کشور مقام اول را داراست ومبلغ بالایی برای کمک به این کارگا‌های کوچک در نظر گرفته شده است. با اجرای این طرح 34 هزار فرصت شغلی تثبیت و14 هزار شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در مورد  کارگا‌های بالای 100 نفردر تهران تصمیمی گیری می‌شود. 142 واحد به 30 هزار میلیارد ریال نیاز دارند که تا کنون 55 واحد در کارگروه مطرح شده و7 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

زرگر پور وظیفه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید را مثبت ارزیابی کرد وگفت: ما در این ستاد فقط می توانیم مشکلات مالیات ، عوارض وتا مین اجتماعی را حل کنیم وتا کنون 60 درصد مصوبات این ستاد اجرایی شده وتا کنون 30 هزار شغل تثبیت کرده‌ایم.

 

دولت نمی تواند طلب کارگرها را بدهد

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تجمع کارگران کارخانه پلی اکریل ووضعیت این کارخانه گفت: 10 درصد واحد‌های صنعتی بزرگ مثل این کارخانه به اصل 44 وارد شده‌اند که یا اهلیت کار نداشته اند ویا به دولت بده کارند. در کمیسیون کارگری مشکل این‌ها مطرح می‌شود ومشکلاتی مثل عوارض وبیمه وتقسیط تسهیلات صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این که دولت نمی‌تواند طلب کارگرها رابدهد گفت: دولت می تواند فقط تسهیلات فراهم کند. تا کنون هم تسهیلاتی از بانک ملی وتجارت گرفته اند و750 نفر مشغولند اما این کارخانه با مشکلات اقتصادی وغیر اقتصادی دست وپنجه نرم می‌کند وبه نظر می‌رسد عده ای نمی‌خواهند این کارخانه بنا به دلایل مختلفی رونق بگیرد. کارگران صبوری کنند تا مشکلات حل شود.

 

فرماندار نجف آباد از حکم اطلاعی نداشته است

شلاق زدن خبر نگار نجف آ بادی بابت درج یک خبر ناصحیح سوال دیگر خبرنگاران بود که استاندار گفت: خبرنگار شلاق نخورده است ویک حرکت نمایشی بوده است.موضوع مربوط به چهار ماه قبل است وفرماندار نجف آباد اطلاعی از این موضوع نداشته است. اینها دو نفر بوده اند ونیروی انتظامی شاکی خصوصی بوده است. یک نفراینها از نیروی انتظامی عذر خواهی می‌کند ونفر دوم مصر به اجرای حکم می‌شود.

وی در ادامه گفت: فرماندار از حکم اطلاعی نداشته است وگرنه مانع اجرای حکم می‌شده است. البته شلاق هم نخورده است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح مبینی بر نگارش نامه نمایندگان خوزستان به رئیس جمهور برای ممانعت از اجرای طرح بهشت آباد گفت: بهتر است در مساله زاینده رود وآب وارد حواشی نشویم وبه متن بپردازیم. ما اینجا نشسته‌ایم وپیگیر ماجرا هستیم تا این اتفاق ها نیفتد. نمایندگان چهار محال هم نامه نوشتند من را بردارند، اما من هنوز هستم.

وی در خصوص مدارس فرسوده گفت: در شورای آموزش وپرورش وضعیت مدارس ناایمن مشخص شد ومعین شد 70درصد در ایمنی بالا و30 درصد در ایمنی متوسط هستند. البته 10 روز فرصت دادیم 15 مدرسه ای که به لحاظ ایمنی مشکل دارند تخلیه شوند وجای مناسبی در نظر گرفته شود تا مشکل مدارس حل شود.

پرونده دو شهردار اصفهان به دادگاه نرفته است

زرگر پور در مورد پرونده دو شهردار اصفهان گفت: پرونده این دو نفر به داد گاه نرفته است وبر اساس قوانین موجود با عنونا قرار نطارتی قضایی بازپرس نتیجه گرفته است این افراد شش ماه به سر کار حاضر نشوند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار نمی‌تواند حکم شهر دار را باطل کند گفت: ما با همکاری که با قوه قضائیه داریم حکم بازپرس را به شورای شهر ابلاغ کردیم وشورای دو شهر مذکور باید در مورد افراد تصمیمی نهایی را بگیرند.

وی همچنین ارسال بخشنامه وزیر کشور در خصوص تقویت ارتباط با مردم در مورد انتخابات را تائید کرد وگفت: وزیر کشور به استانداران بخشنامه ایی برای تقویت ارتباط با مردم ارسال کرده اند.

مطالب پیشنهادی