15:17 1395/10/12

در نشست خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان شد؛ انهدام باند کلاهبرداری از پزشکان/ افزایش 173 درصدی کلاهبرداری اینترنتی در اصفهان

 

به گزارش مفتاح، سردار عبد الرضا آقاخانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بعد از دو ماه تاخیر به نشست مطبوعاتی با خبرنگاران آمد وبا تشکر از نیروی انتظامی، قوه قضائیه، شورای تامین استان ورئیس آن یعنی استاندار ، اصحاب رسانه ومردم برای انجام بهتر تکالیف پلیس ودست یافتن به مقام برتر این نیرو تشکر کرد.

وی اما گلایه ای هم از مردم داشت وآن رعایت نکردن وعدم توجه به مسائل وقوانین راهنمایی ورانندگی بود که عدم همکاری با پلیس وانجام تخلفات، بی نظمی را در شهر به همراه داشته است. عبور از چراغ قرمز ، پارک دوبل وبی توجهی موتور‌سواران به قوانین دغدغه ایی بود که فرماندهی انتظامی استان به آن اشاره کرد واز رسانه‌ها خواست در فرهنگ سازی وتهدیداتی که مردم را در سطح شهر دنبال می‌کند اطلاع رسانی کنند. افزایش 59 درصدی آمار کلاهبرداری ونااگاهی مردم به مسائل اقتصادی اولین آمار سردار بود.

آقاخانی با آمار دو ماهه به جمع اصحاب رسانه آمده بود و ارئه آمار آذر ماه را با کاهش 6 درصدی جرائم خشن شروع کرد.

کشفیات سرقت در کل 2 درصد ، مواد مخدر 32 درصد، تجهیزات ماهواره 87 درصد، سی دی وفیلم‌های غیر مجاز 1386 درصد وکشف سوخت قاچاق 2106 درصد افزایش داشته است و498 هزار لیتر خارج از شبکه عرضه سوخت  قاچاق شده است.

طبق آمار آذرماه پلیس، تصادف برون شهری 41 درصد ومتوفیان 35 درصد کاهش را نشان می‌دهد. کشف سرقت 32 درصد ، دستگیری سارق 9درصد ودر کل 2 درصد افزایش کشف در حوزه سرقت داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به آمار 9 ماهه استان دستگیری قاچاقچیان وافراد شرور را 14 درصد اعلام کرد وافزود: کشف سرقت 40 درصد افزایش وتصادفات درون شهری وبرون شهری در کل با 6 درصد کاهش روبرو بوده است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری گفت: در 9 ماهه سال جاری 3 هزار و447 پرونده در این رابطه تشکیل شده است که 4 درصد رشد را نشان می دهد.

پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان، 333 درصد، پرونده های بالای 100 میلیون 92 درصد و پرونده های زیر 100 میلیون یک درصد رشد را نشان می‌دهد. مشروبات الکلی ، سلاح، دستگاه وتجهیزات ماهواره، سوخت، لوازم آرایش وبهداشتی، قطعات یدکی، سیگار والبسه عمده کالاهای قاچاق را تشکیل می‌دهد.

وی به برخورد با سرشبکه‌های مواد مخدر اشاره کرد وگفت: با توزیع کنندگان مواد مخدر در محلات ومعتادین ولگرد برخورد های خوبی صورت گرفته وحرکت خوبی در حال انجام است.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر ارتقا امنیت عمومی گفت: با مخلین نظم وامنیت عممومی وارذل واوباش برخورد جدی و خوبی صورت گرفته است وبا برخورد محکم قوه قضائیه فرصت عرض اندام از این گروها گرفته شده است.

این مقام انتظامی  استان با اشاره به کسب بهترین عنوان برای پلیس فتا وآگاهی استان از کشف 300 میلیارد ریال زمین مخواری در استان خبر داد وگفت: در جهت مبارزه با قاچاق کالا تمامی انبارهای دپوی کالا باید شناسنامه دار شوند.

آقاخانی از اجرای طرح‌های محله محور برای ارتقای امنیت در برخی محلات وکانون‌های جرم خبر داد وگفت: اقدامات خوبی صورت گرفته است و18 درصد افزایش دستگیری وبرخورد در این محلات داشته‌ایم.

 

کشف کلاهبرداری 600 میلیون تومانی

سرهنگ ستار خسوری در ادامه این نشست از کشف باند بزرگ کلاهبرداری در اصفهن خبر داد وگفت: در این کلاهبرداری 600 میلیون تومان از حساب پزشکان سرقت شده بود. این باند از پزشکان سواستفاده وبه بهانه برنده شدن در مسابقه، حساب بانکی آن‌ها  را خالی می‌کرند. این باند به بهانه برنده شدن پرزشکان را پای دستگاه های آی تی ام می‌کشاندند وبا گرفتن شماره حساب، رمز اینترنتی وcw2 به بهانه گرفتن جایزه، اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنها می کردند.

 

خسروی تاکید کرد به هیچ عنون به این پیام ها وتماس‌ها نباید اعتماد کرد وفرد در صورت داشتن چنین تماسی، برای گرفتن جایزه باید حضوری به آن سازمان مربوطه مراجعه کند.

وی در ادامه گروگان گیری شاهین شهر را تکذیب وگفت : این مورد صرفا یک درگیری خیابانی بوده است که فرد مذکور بعد از درگیری وارد اتوبوس می شود که درهمان اتوبوس دستگیر می شود.

 

افزایش 106 درصدی  جرایم سایبری در اصفهان

سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا نیز در این نشست از افزایش جرادم سایبری به ویژه کلاهبرداری در اصفهان ابراز نگرانی کرد وگفت: جرایم 106 درصد رشد را نشان می‌دهد. آموزش ومهارت در بین مردم جایش خالی است

وی پنج جرم اول سایبری را مزاحمت اینترنتی ، برداشت از حساب بانکی وکلاهبرداری رایانه ای که 173 درصد رشد داشته ، هتک حیثیت ونشر اکاذیب اعلام کرد.

وی در خصوص افزایش کلاهبرداری گفت: امروز با یک پیامک وتماس به راحتی افراد را فریب می دهند وبه بهانه برنده شدن در مسابقه، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. این اتفاق ناشی از کمبود آگاهی وآموزش در حوزه تجارت الکترونیک است ومتاسفانه جز پلیس ورسانه متولی دیگری برای آموزش وجود ندارد کهباید به صورت جدی وارد مساله آموزش شد وآمار را کاهش داد.

مرتضوی افزود: سرقت های اینترنتی 27 درصد افزایش داشته است و92 درصد نیز کشف داشته ایم. 35 درصد نیز برخورد با کانال های غیر اخلاقی در حوزه فضای مجازی افزایش داشته است.

 

ضبط بیش از دو هزار گواهینامه در اصفهان

 

سرهنگ جان نثار جانشین پلیس راهور استان نیز در این نشست از ضبط دو هزار و150 گواهینامه خبر داد وگفت: افرادی که بالای 30 نمره منفی کسب کنند گواهینامه آنها ضبط می‌شود.

وی در ادامه افزود: برخی پلاک ها از چین وارد شده است وبه مرور سیاه می شود که باید افراد با مراجعه به مرکز تعویض پلاک به صورت رایگان اقدام به تعویض پلاک کنند. همچنین در 9 ماهه امسال 3 میلیون و500 هزار قبض صادر شده است که تخلفات حادثه ساز مثل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز در اولویت بوده است.

جان نثار در ادامه گفت: برای مبارزه با آلودگی هوا برخورد با خودروهای دودزا و معاینه فنی در دستور کار است . تا کنون 16 هزار خودوری دودزا و6 هزار خودرو فاقد معاینه فنی اعمال قانون شده اند.

وی در ادامه افزود: در نه ماهه اخیر 47 هزارنفرفاقد گواهینماهه اعمال قانون شده اند که 46 هزار نفر آنها موتور سیکلت سواران بوده‌اند. همچنین موتور سوارانی که فاقد کلاه ایمنی هستند اکر کلاه تهیه کنند موتور سیکلت آنها توقیف نمی‌شود.  

مطالب پیشنهادی