10:30 1395/10/12

به گزارش مفتاح، معارضان بحرینی در خارج با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که محاصره منطقه الدراز شبیه به محاصره مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی است.

معارضان بحرینی در بیانیه خود از مردم منطقه محاصره شده الدراز خواستند تا با قرار دادن تصاویری از این منطقه در سایت‌های اجتماعی حجم جنایت دولت بحرین علیه مردم این منطقه را به جهانیان نشان دهند.

الدراز روستای محل زندگی «شیخ عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین است که در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد و حتی ورود آب شرب به منطقه نیز با محدودیت جدی روبه‌روست.

در این بیانیه بر اهمیت نقش رسانه‌ها برای انتقال گزارش حوادث به جهانیان تأکید شده و از جوانان بحرینی اعم از همه طیف‌های سیاسی و انقلابی خواسته شده است تا برای شکستن محاصره با عزم و جدیت و با استفاده از تمامی راه‌های ممکن متحد شوند.

بنابر گزارش شبکه المنار، در بیانیه معارضان بحرینی آمده است: نزدیک به 200 روز از محاصره ظالمانه منطقه الدراز می‌گذرد در حالیکه هیچ توجیه معقولانه و دلیل منطقی برای آن وجود ندارد جز اینکه این اقدامات بیانگر وجود یک نظام وحشی و درنده‌خویی است که نتیجه کینه حاصل از ضعف و شکست آن است.

در این بیانیه همچنین آمده است: محاصره الدراز و تجاوز علیه ساکنان آن و در تنگنا قرار دادن آنها شبیه اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است و اینها نتیجه طبیعی شباهت شیوه و نزدیکی سیاست‌ها و پیوند منافعی است که از چندین سال پیش شاهد آن بودیم و اخیرا نیز رقص صهیونیست‌ها در بحرین را شاهد بودیم و ما به اهالی منطقه الدراز به خاطر آگاهی ، پایداری و صبر آنها و مقابله با باطل و مخالفت با ظلم و استبداد درود می‌فرستیم.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی