13:08 1399/07/13

از ابتدای سال جاری تاکنون؛ 500 رقبه در استان اصفهان احیا شده است

به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمود نصراصفهانی با بیان اینکه شناسایی و احیای موقوفات در استان اصفهان همه ساله‌ در دستور این اداره کل است، اظهار کرد: بر این اساس در سال جاری نیز پیگیری‌های لازم در این راستا انجام شده و موقوفات تثبیت نشده در استان احیا و اقدامات ثبت آن در دستور کار قرار گرفته است.


وی ادامه داد: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰۰ رقبه موقوفه در سطح استان اصفهان احیا شده که طرح‌های مختلفی در راستای شناسایی رقبات وقفی در تصرف اشخاص حقیقی وحقوقی اقدام شده است.


معاون حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه شناسایی املاک مجهول در دفاتر ثبتی استان و از طریق ادارات ثبت پیگیری شد، اضافه کرد: بر اساس اطلاعات مندرج در دفتر املاک و دفتر ثبت اظهارنامه و حدود تعریف شده املاک مختلف در محیط موقوفات و دیگر تدابیر ثبتی امر احیا و شناسایی اقدام شده که در این راستا باید از اداره کل ثبت جهت اجرای موفق این طرح قدردانی به عمل آید.

اخبار بیشتر

روز اربعین امسال هیچ برنامه‌ای در بقاع متبرکه استان اصفهان برگزار نمی‌شود


وی با بیان اینکه افراخوان عمومی در جهت جمع‌آوری اسناد وقفی قدیمی در اختیار مردم اعلام شد، اضافه کرد: خوشبختانه مراجعات افراد جهت تقدیم اسناد وقفی قدیمی که از اجداد خود به صورت ارثی در دست داشته‌اند نشان از اقبال عمومی داشته است.


حجت‌الاسلام نصر اصفهانی افزود: از افرادی که این قبیل اسناد را در دست دارند تقاضا داریم به ادارات اوقاف مراجعه و با تنظیم صورتجلسه‌ای به رئیس اداره مربوطه تحویل دهند و از سیاستهای تشویقی و معنوی برخوردار شوند.


وی همچنین با اشاره به مکاتبه با دادستان اصفهان و متعاقبا مکاتبه دادستان با نهادهای حقوقی و اصناف مرتبط با بنگاه‌ها و... در جهت حساسیتزایی لازم در خصوص موقوفات و پیگیری جهت احیا موقوفات گفت: باید توجه داشت تمام موقوفات احیا شده در استان متصرفی بوده و موقوفات غیرمتصرفی در اختیار متولیان با پیگیری آنها در حال احیا است که حدود ۲۰۰ مورد از آنها از ابتدای سال تاکنون گزارش شده است.

مطالب پیشنهادی