به گزارش مفتاح وبه نقل از  روابط عمومی سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، محمدحسین کفعمی درباره اقدامات ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی اصفهان در راستای مقابله با کرونا اظهار داشت: قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا از هشتم اسفند در ستاد ناحیه بسیج دانشجویی راه‌اندازی شد که ذیل آن کمیته‌های مشخصی از جمله آموزش، درمان، پشتیبانی و رسانه‌ای تشکیل شد که در این راستا اقدامات خود را انجام داده‌ایم.


وی تصریح کرد: در گام نخست جلسات متعددی را با نخبگان و اساتید دانشگاهی در جهت مواجه و راه‌های پیگشیری از ویروس کرونا در حوزه‌های پزشکی، روانپزشکی و اجتماعی برگزار کردیم که در این راستا تولیدات فضای مجازی و بروشورهای آموزشی آماده و توزیع شده است.


مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: تولید مواد ضدعفونی کننده سطح با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان گام بعدی بسیج دانشجویی اصفهان در راستای مبارزه با کرونا است که تعداد 13 هزار بسته بهداشتی همراه با مایع ضدعفونی کننده در حاشیه شهر اصفهان، کاشان و شرق اصفهان و خمینی‌شهر توزیع کردیم. همچنین در هنگام توزیع پک‌های بهداشتی آموزش‌های متناسب نیز به خانواده‌ها داده شد که این آموزش‌ها در حوزه بهداشت فردی و توسل به اهل بیت (ع) برای رهایی از این ویروس منحوس در قالب بروشورهای آموزشی است.


وی ادامه داد: ایجاد ایستگاه‌های غربالگری گام بعدی بسیج دانشجویی اصفهان در راستای مبارزه با کرونا است که در این راه 5 غرفه در سطح شهر راه‌اندازی شد که دانشجویان پزشکی و پرستاری در این غرفه‌ها خدمت‌رسانی به شهروندان را انجام می‌دهند که در این راستا نزدیک به 8 هزار بروشور آموزشی در سطح شهر اصفهان و کاشان توزیع شد.


کفعمی با بیان این که رصد و نظارت از داروحانه‌های سطح شهر گام بعدی بسیج دانشجویی اصفهان در راستای مبارزه با کرونا است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که بی‌سامانی و بلاتکلیفی در داروخانه‌های سطح شهر به وفور مشاهده می‌شد، گروه‌های قرارگاه احمدی روشن به همراه قرارگاه‌های جهادی بسیج دانشجویی اصفهان تا کنون نزدیک به 300 داروخانه را رصد کرده که خروجی این کار صدور بیانه‌هایی است که گزاشی را به مسئولان مربوطه عنوان می‌کند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این راستا نظارت بر مطب پزشکان بود که بالغ بر 600 مطب پزشک رصد شد و متاسفانه با تعطیلی برخی از مطب‌هایی مواجه شدیم که در حوزه درمان نبوده و باعث بلاتکلیفی برخی از مردم شده است. همچنین 180 تن از دانشجویان جهادگران اصفهانی توسط اساتید میکروبیولوژی، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا در آموزش‌های چهره به چهره با مردم نکات بهداشی را به خوبی بیان کنند.


مسئول ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: حضور در بیمارستان‌ها و خداقوت به کادر درمانی، مشارکت در سامانه 4030 و 3113 جهت پاسخگویی به سوالات مردم درباره بیماری کرونا، تولید ماسک پارچه‌ای، ضدعفونی معابر و خیابان‌ها و بیمارستان‌ها و غربالگری روستاهای شهرستان لنجان توسط گروه‌های جهادی دانشجویی از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی اصفهان در راستای مبارزه با کرونا است.


وی در پایان گفت: در این راه مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر نقش‌‎آفرینی دانشجویان انقلابی در کارها و اقدامات تخصصی را در نظر گرفتیم و با توجه به این‌که یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی با حضور جوان مومن انقلابی باید پیگیری شود پای کار انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم و امیدواریم با همدلی و مشارکت مردم و با توسل به اهل بیت (ع) این فضا را پشت سر بگذاریم. روزانه حدود 250 تا 300 دانشجو در این راستا در تلاش‌اند تا با اقدامات خود زمینه ریشه کنی این ویروس منحوس را فراهم کنند.

مطالب پیشنهادی