15:08 1397/06/11

در ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور؛ 21 واحد مسکن معلولان در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید

 

 

 

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر امروز در ویدئو کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعضای شورای هماهنگی ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت در استانها اظهار داشت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسیر اشتغال مسیرهایی، شناسایی و امور کارشناسی انجام شده که با همت و تلاش دلسوزانه مدیران کل استان‌ها شاهد قوت و سرعت این برنامه‌ها هستیم.

وی افزود: در حوزه اشتغال روستایی ، طرح کارورزی در محیط کار، کارورزی دانشجویان، برنامه‌های اشتغال حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی باید طوری اقدام، رصد و پایش شود تا شاهد اشتغال پایدار و مولد باشیم و از بیکاری پیشگیری کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های خوبی در دست انجام داریم، تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم و ماده 80 برای نخستین بار سلامت اجتماعی معنا و مفهوم پیدا کرده و ما نگاه علمی و همه جانبه‌ای با تولیت سازمان بهزیستی و شما عزیزان در استان‌ها شاهد هستیم.

وی با اشاره به تولد سالانه بین 25 تا 30 هزار معلول در کشور، گفت: با انجام آزمایش‌های ژنتیک و غربالگری این رقم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

بندپی بیان کرد: در هفته دولت یک‌هزار و 573 مسکن در کشور برای خانواده‌هایی که دارای 2 معلول و تحت پوشش بهزیستی هستند افتتاح شد که 21 واحد از این مسکن‌ها متعلق به استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: از 1537 مسکن که به معلولان اهدا شد به ترتیب 217 مسکن در استان لرستان، 201 مسکن در کرمان، 160 مسکن در خراسان جنوبی، 132 مسکن در فارس، 118 مسکن در خراسان رضوی، 113 مسکن در کردستان، 107 مسکن در خراسان شمالی و مابقی نیز در استان‌های دیگر بوده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای ساخت این مسکن‌ها کمک‌های بلاعوض پرداخت شده از طرف بهزیستی کشور 106 میلیارد ریال و میزان تسهیلات بانکی پرداخت 390 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت توانمندسازی و ایجاد شرایط آن است، گفت: برای اولین بار در دو نهاد حمایتی سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) پشت نوبتی‌ها در 7 استان کم‌برخوردار کشور به صفر رسیده و دولت تمام توانش را به کار گرفته تا حداقل شرایط زندگی را برای افرادی که از حداقل‌ها برخوردار نیستند ایجاد کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان نیز در این ویدئو کنفرانس گفت: 641 واحد مسکن برای معلولان شهری و روستایی در دست اقدام داریم. پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال 130 واحد آن واگذار شود.

دکترمرضیه فرشاد افزود: 173 واحد مسکن در سال 96‌ به خانواده‌های دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار واگذار شد و 319 مسکن دیگر نیز برای این گروه‌ها در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به اینکه از تعداد 1573 مسکن که در کشور برای معلولان به بهره‌برداری رسیده 21 مسکن متعلق به استان اصفهان است، بیان کرد: هزینه این 21 مسکن حدود 500 میلیون تومان هزینه دولتی و یک میلیارد تومان آورده مددجویان و خیران بوده است.

دکتر فرشاد گفت: این 21 مسکن در شهرستان‌های نطنز، برخوار، خوانسار، لنجان، چادگان و اصفهان بوده است.

 

مطالب پیشنهادی