14:55 1399/09/08

 

به گزارش مفتاح وبه نقل ازپايگاه خبري پليس سرهنگ "غلامرضا براتي"  ، با اعلام جزئيات بيشتر اين خبر گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر كلاهبرداري از او با ترفند ارسال پيامك، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس فتاي خميني شهر قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد ، وي پيامكي با عنوان " شما برنده قرعه كشي شده ايد" را دريافت كرده و سپس با فرد ارسال كننده پيامك تماس مي گيرد و او هم از وي مي خواهد تا به يكي از دستگاه هاي عابر بانك برود.

سرهنگ براتي با اشاره به اينكه فرد شاكي پس از رفتن پاي عابر بانك و انجام دستورات فرد كلاهبردار متوجه برداشت 120 ميليون ريال وجه نقد از حساب خود مي شود ادامه داد: ماموران پليس فتا با انجام يكسري كارهاي تخصصي كلاهبردار را شناسايي و دستگير كردند.

اين مقام انتظامي بيان داشت: متهم هنگامي كه با مستندات پليس روبرو شد به بزه انتسابي اعتراف كرد و انگيزه خود را كسب مال عنوان كرد.

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر در پايان با اشاره به تحويل متهم به مراجع قضائي تصريح كرد: با رشد فناوري و تكنولوژي افراد شياد و كلاهبردار نيز خود را به اين ابزارها مجهز كرده و از روش هاي روز و مدرن اقدام به كلاهبرداري و سرقت مي كنند و در اين فضا كاربران نيز بايد محتاط بوده و فريب وعده هاي دروغين را نخورند كه يكي از اين وعده ها پيامك هاي كذب تحت عنوان برنده شدن در انواع قرعه كشي مي باشد، هرگز به پيامك هايي از نوع برنده شدن در قرعه كشي كه از آنها خواسته مي شود تا به عابربانك مراجعه كرده و يا اطلاعات حساب خود را براي آنها ارسال كنند توجهي نكرده و در صورت برخورد با اين گونه موارد حتماً از طريق شماره تلفن 110 موضوع را به پليس اطلاع دهيد.

 

مطالب پیشنهادی