13:31 1397/05/21

به گزارش مفتاح و به نقل از ایلنا، در سال جاری مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی برای حداقل‌بگیران، 19.5 درصد افزایش یافت ولی علیرغم گذشت نزدیک به پنج ماه از سال جدید، هنوز مابه‌التفاوت فروردین ماه پرداخت نشده و این امر بازنشستگان را دچار نگرانی کرده‌است.

علی اکبر عیوضی (عضو کانون بازنشستگان شهر تهران) در ارتباط با تاخیر پیش آمده با انتقاد از خلف وعده‌ها گفت: قرار بود مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت را تا دهم مرداد ماه پرداخت کنند اما متاسفانه فقط مابه‌التفاوت اردیبهشت را پرداختند و خبری از پرداخت معوقات فروردین ماه نشد.

وی افزود: دوباره وعده داده‌اند که مطالبات را قبل از نیمه شهریور می‌پردازند؛ امیدواریم این بار به قول‌های خود عمل کنند و بیش از این در پرداختِ مبلغ ناچیزِ مابه‌التفاوت‌ها اهمال نورزند. از ابتدای سال چند بار برای پرداخت مابه‌التفاوتِ مستمری‌ها زمان تعیین کردند اما هر بار خودشان زیر حرف‌شان زدند و دوباره تاریخ را عقب انداختند.

عیوضی با بیان اینکه مسئولان سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه با بازنشستگان صادق نیستند، گفت: 19.5 درصد افزایشِ مستمری‌ها درحالیکه همه هزینه‌های زندگی بیش از صد درصد زیاد شده، هیچ دردی از بازنشستگان دوا نمی‌کند؛ جای تاسف است که همین مبلغ ناچیز را هم به موقع پرداخت نمی‌کنند. الان پنج ماه از سال جدید گذشته ولی هنوز در انتظار پرداخت مابه‌التفاوت‌ها هستیم.

این فعال بازنشستگان تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای است که درصد زیادی از مستمری‌بگیران زیر خط فقر مطلق به سر می‌برند و در امرار معاش با مشکل مواجه هستند؛ در این شرایط وانفسا باید همه توان خود را صرف این کنند که مطالبات مستمری‌بگیران را سر وقت پرداخت کنند؛ این اولین و مهم‌ترین وظیفه مسئولان سازمان تامین اجتماعی‌ست.

 

مطالب پیشنهادی