17:39 1397/05/20

 

 

 

 

به گزارش مفتاح، سردار مهدی معصوم بیگی به مناسبت روز خبرنگار درمراسم تقدیر از خبرنگاران، وظیفه خبرنگاران را سنگین ورکن کار خبرنگاران را امانتداری عنوان کرد وادامه داد: شما با حفظ امانت وصداقت اخبار را منتشر می کنید و وفاق وآرامش اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهید.

وی در ادامه افزود: پاسخگو بودن رویکرد دائمی پلیس است و سازمانی که پاسخگو است به رشد وبالندگی رسیده است.

فرماندهی انتظامی استان در ادامه با اشاره به گزارش چهار ماه  ابتدای سال از افزایش صد درصدی پرونده های 500 میلیونی قاچاق کالا خبر داد وگفت: پرونده های بالای 100 میلیون، 22 درصد و باندهای متلاشی شده 9 درصد رشد داشته است. در این حوزه دستگیری 7 درصد رشد را نشان می دهد.

سردار معصوم بیگی در ادامه عمده ترین کالای قاچاق را داروشامل داروهای لاغری ونیرو زا، لوازم آرایشی و بهداشتی عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه 300 درصد رشد داشته است.

طبق گفته رئیس پلیس استان اصفهان، پلیس فعالیت گسترده ای در خصوص مبارزه با سرقت داشته است که انهدام 61 باند سرقت و دستگیری 5900 سارق را راستای مبارزه با سرقت به دست آمده است. کشف 898 میلیارد ریال تخلف از یک شرکت ارزی و شناسایی یک زمین خواری به ارزش 257 میلیارد ریال حاصل تلاش پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی بوده است.

وی درادامه از اجرای طرحی برای اولین بار در استان اصفهان خبر داد وافزود: طرح به کارگیری رد یاب در اتوموبیل‌های شخصی برای جلوگیری از سرقت با حضور بخش خصوصی انجام می شود. شرکت ها حاضر هستند با قیمت مناسب رد یاب‌ها را در ماشین ها کار کنند تا در صورت سرقت به راحتی شناسایی شوند. این طرح از آبانماه به صورت گسترده به اجرا در خواهد آمد.

وی آموزش همگانی و فرهنگ ترافیک برای کاهش حوادث و تلفات ترافیکی را یکی از برنامه‌های پلیس راهور بیان کرد وافزود: با تلاش هایی که صورت گرفته است تلفات موتور سیکلت سواران عابران پیاده از 57 درصد به 51 درصد کاهش یافته اما هنوز 21 درصد بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

وی در ادامه افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شد با اجرای 3200 طرح پاکسازی در حوزه مواد مخدر در چهار ماه اول سال 14 هزار و 600 کیلوگرم انواع مخدر کشف کند. این میزان نسبت به مدت مشابه 43 درصد افزایش داشته است. در این خصوص 8 هزار و 800 نفر دستگیر شده اند که 2.7 درصد از آنها زنان بوده‌اند.

وی با اشاره به افزایش 130 درصدی جرایم فضای مجازی گفت: برداشت های اینترنتی همچنان رتبه اول جرایم را به خودش اختصاص داده است.

وی با اشاره به فروش برنامه ای تحت عنوان اپلیکیشن ماهواره جیبی در فضای مجازی وکلاهبرداری در این فضا گفت: این اپلیکیشن اصلا وجود خارجی ندارند و مردم نباید به راحتی به فضای مجازی اعتماد کنند. مردم هنوز خطر فضای مجاز را درک نکرده اند و زود به این فضا اعتماد می کنند که مشکلات زیادی را به همراه دارد.

وی در ادامه در در پاسخ به سوال خبرنگار مفتاح مبنی بر درگیری اخیردر خیابان امیر کبیر و شایعه کشته شدن یک مامور نیروی انتظامی گفت: این اخبار کذب است و اتفاق خاصی رخ نداده است. اعتراضات خیابان امیر کبیر صنفی بود وبیشتر به خاطر قطعی برق ومالیات بود.

وی در ادامه افزود: نباید خواسته های صنفی تبدیل به موضوعات بی انظباطی در جامعه شود. این بی‌انظباطی در جامعه باعث سو استفاده افراد معاند وضد انقلاب شود. به مردم توصیه می کنیم  حرف درست را در ست بیان کنند تا موجب ناامنی وسو استفاده معاندان قرار نگیرند.

فرمانده انتظامی استان گفت مبارزه با احتکار در دستور کار پلیس قرار گرفته است و مواردی که مححرز شود احتکار است با آن مقابله خواهد شد.

مطالب پیشنهادی