15:37 1397/05/17

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از فارس، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که تمهیدات دولت و وزارت آموزش و پرورش برای حادثه دیدگان اردوی دانش آموزی در گرجستان چیست؟ گفت: از این اتفاق متاسف هستم و بارها به اولیای دانش آموزان اعلام کرده‌ایم که اینگونه سفرها هیچ ضرورتی ندارد، به خصوص که وقتی بدون اطلاع مقامات رسمی این اتفاقات می‌افتد.

 

وی با بیان اینکه چون این اتفاق بدون اطلاع قبلی مقامات مسئول رخ داده لذا کسی را نمی‌توان پیدا کرد از او توضیحی بخواهیم و در این باره بیان داشت: همان طور که پیش از در مورد سفرهای خارجی گفته شده، برگزاری این سفرها هیچ توجیهی ندارد الا مواردی که در آن بحث مسابقات بین المللی دانش آموزان مطرح باشد که در این صورت تمامی مسائل ایمنی برای دانش آموزان رعایت می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در سطح بین‌المللی و حوزه‌های ملی مثل ورزشی، دانش‌آموزان را خودمان بر اساس فرآیندهای تعیین شده به اردوها می‌فرستیم که تمام استانداردهای لازم و مراقبت‌های ایمنی برای دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد.

 

وی ادامه داد: ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش و همچنین وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه اقدامات مربوطه را انجام می‌دهند تا مسببین این موضوع تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند.

 

بطحائی در ارتباط با ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس نیز گفت: امسال به طور جدی‌تر کارگروهی تشکیل دادیم که فرابخشی و متشکل از وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور است و امیدواریم همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند و همچنین ماهیت آموزش و پرورش که آموزش و پرورش اکسیژنی است تا صرف‌نظر از ملیت و تابعیت در اختیار همگان قرار بگیرد. امیدوار هستیم  سال تحصیلی پیش‌رو موفق‌تر از گذشته همه کودکانی که در سن تحصیل هستند از مزایای تحصیل برخوردار شوند.

مطالب پیشنهادی