15:21 1397/05/17

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سعید سلیمیان" گفت: با توجه به نوسانات بازار طلا و ارز، عده ای از مردم اقدام به خرید و نگهداری حجم بالای سکه، طلا و ارز در منازل خود می کنند که این موضوع می تواند باعث تحریک سارقان شده و احتمال وقوع سرقت های منزل را فراهم کند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این رابطه به شهروندان توصیه می کنیم از نگهداری اشیای با ارزش و وجوه نقد بسیار بالا در منازل خود پرهیز کرده و سعی کنند آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

وی همچنین برای پیشگیری از وقوع سرقت منزل گفت: به شهروندان توصیه می کنیم از نرده كشي روي ديوارها بخصوص در منازل شمالي و تعبيه نرده هاي حفاظ براي پنجره و نورگيرها استفاه کرده ، از دادن كليد به كارگراني كه جهت تعمير مراجعه مي كنند خودداري و هنگام ترك منزل به خودروها و موتورسوارانی كه اطراف منزل با سرنشين متوقف شده و مشكوك هستند ، توجه و شماره پلاک های آنها را ثبت و از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی استان اصفهان گفت: شهروندان می توانند با استفاده از از وسائل ایمنی از قبیل نرده و دزدگیر و . . . تجهیز قفل درب ورودی منزل به حفاظ توپی، نصب حفاظت و نرده برای پنجره های مشرف به کوچه ، نصب حفاظ برای درب بالکن و پشت بام و قفل های مطمئن برای آنها، و استفاده از نگهبان محله در مجتمع های مسکونی  از وقوع سرقت منزل جلوگیری کنند.

سرهنگ سلیمیان خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم در مواقع خالي بودن منزل ، از روشن گذاشتن لامپ يک اتاق بمدت طولاني و مستمر خودداري حتي المقدور از كليدهاي زمان دار خودكار استفاده كرده يا اينكه از همسايگان و آشنايان مورد اطمينان خود بخواهند كه روشنايي داخل منزل را در هنگام شب تغيير دهند و محوطه بيرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارند.

مطالب پیشنهادی