16:23 1397/04/20

 

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزي در حاشيه جلسه بررسي پروژه نمايشگاه بين المللي  اصفهان با اشاره به برگزاری منظم جلسات سیاست‌گذاری و پیگیری پروژه‌های بزرگ شهر اصفهان اظهار داشت: بررسي پروژه‌های بزرگ شهر اصفهان به صورت منظم هر ۱۵ روز یک‌بار انجام می‌شود، در جلسه امروز نیز مشکلات و موانع فراروی پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان مورد بحث و نظر قرار گرفت.

وي با اشاره به اين كه پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان طي 9 ماه گذشته و در دوره مديريت جديد شهري 10 درصد پيشرفت داشته است، اذعان داشت: تاكنون اين پروژه بيش از 42 درصد پيشرفت داشته كه اميد است با رفع مشكلات، سرعت اجراي آن دوچندان شود.

شهردار اصفهان با بيان اين كه بخش عمده اي از بدهي هاي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان پرداخت شده و اجراي این پروژه سرعت گرفته است، تصريح كرد: شهرداري به عنوان سهامدار 60 درصدي اين پروژه نقش حمايتي و تسهيل گري در امور را دارد و دسترسي ها و زيرساخت هاي آن را نيز ايجاد مي كند.

وي با تاكيد بر اين كه شهرداري به دنبال جذب سرمايه گذار براي اجراي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان است، اظهار كرد: مديريت شهري و اتاق بازرگاني به عنوان سهامداران عمده اين پروژه موانع اجراي ساخت نمايشگاه بين المللي را بررسي و برطرف خواهند كرد.

نوروزي با اشاره به افزايش قيمت ارز ادامه داد: مشکلات ارزی باعث شد هزينه هاي اجراي پروژه نمايشگاه بين المللي اصفهان دوبرابر شود بنابراين به دنبال تمهيدات جديد براي برون رفت از اين وضعيت تا 15 روز آينده هستيم.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان در جلسه بررسی پیشرفت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان اظهار کرد: ۷۰ درصد سهام نمایشگاه متعلق به شهرداری اصفهان است، از این رو دغدغه مدیریت شهری بهره برداری از این پروژه در زمان اعلام شده است.

ايرج مظفر با بیان اینکه پروژه نمایشگاه یکی از پروژه‌های بزرگ شهر اصفهان است، افزود: این پروژه در حال حاضر ۴۲ درصد پیشرفت داشته و قرار است سالن اصلی آن که یکی از بزرگترین سالن‌های نمایشگاهی کشور به شمار می رود، به همراه ساختمان‌های تاسیسات و پشتیبانی در فاز اول به بهره برداری برسد.

وي ادامه داد: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان یکی از ضروری‌ترین نیازهای اصفهان است که فاز اول آن اوایل سال ۹۸ افتتاح خواهد شد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصريح كرد: پروژه نمایشگاه یک پتانسیل اقتصادی است که با برخورداری از استانداردهای جهانی می‌تواند باعث رونق سرمایه‌گذاری و برندی برای شهر باشد.

بهره برداري از  فاز نخست شهرک نمایشگاهی اصفهان تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در این بازدید گفت: در صورتی که سهامداران به تعهدات خود عمل کنند، فاز نخست شهرک نمایشگاهی اصفهان تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری مقدماتی می‌رسد.

علی یارمحمدیان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان از آذرماه 94 آغاز شد، افزود: این پروژه تا مهرماه سال گذشته و با برجا گذاشتن بدهی‌های بسیار زیاد به 32 درصد پیشرفت فیزیکی رسید اما به دلیل همین بدهی‌ها متوقف شد.

وی با بیان اینکه از مهرماه 96 تا هفته نخست تیرماه امسال، فعالیت‌های زیادی به منظور ادامه اجرای نمایشگاه بزرگ اصفهان صورت گرفت، تصریح کرد: در نخستین گام، حدود 25 میلیارد تومان بدهی شرکت نمایشگاه‌ها به بانک‌های عامل و پیمانکاران اجرایی تسویه شد تا عملیات اجرایی نمایشگاه از سر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه طی 9 ماه گذشته شاهد پیشرفت 10 درصدی در عملیات اجرایی پروژه نمایشگاه بزرگ بوده‌ایم، اضافه کرد: پیشرفت کنونی پروژه به 42 درصد رسیده و در کنار آن برنامه‌ریزی برای تکمیل فاز نخست نمایشگاه بزرگ اصفهان صورت گرفته است.

یارمحمدیان در توضیح امکانات فاز نخست پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: این فاز 17 هزار مترمربع سالن نمایشگاهی را در خود جای داده و همچنین شرایط مطلوبی را برای برگزاری نمایشگاه‌ها و حضور مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان در آن فراهم خواهد آورد.

 

مطالب پیشنهادی