17:25 1397/04/11

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، سردار مهدی معصوم بیگی امروز در  نشست خبری با خبرنگاران به تشریح اقدامت پلیس در سه ماهه گذشته پرداخت. وی جرایم فضای مجازی را در صدر جرایم عنوان کرد وگفت: جرایم اینترنتی در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی روبه رو بوده‌ که برداشت از حساب‌های بانکی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب در صدر جرایم هستند.

 

وی افزایش جرایم در این فضا را ناشی از ناآگاهی مردم واعتماد بی جا به بسیاری از تبلیغات مجازی گفت وافزود: مهاجرت جرم به فضای مجازی شیب تندی دارد و تنها با همکاری مردم می‌توان این جرایم را مدیریت کرد.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان مبارزه با قاچاق کالا را یکی از اولویت‌های مهم امسال نیروی انتظامی بیان کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا مبارزه با باند‌های کلان در اولویت است. در سه ماهه امسال پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان در استان  بیش از ۲۰۰ درصد و پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان ۴۰ درصد رشد داشته و ارزش ریالی کل کالای مکشوفه ۴۰ میلیارد تومان بوده است. دستگیری قاچاقچیان عمده نیز 18 درصد افزایش داشته است.

 

وی از شناسایی 48 باند سرقت در اصفهان خبر داد وافزود: در جهت مبارزه با سرقت تلاش زیادی انجام شده است و در سه ماهه اخیر  چهار هزار و ۴۰۰ نفر سارق دستگیر شده اند. کشف مال مردم وبرگزدان اموال به مردم یکی از اولویت های ماست  در سه ماهه امسال ۳۲ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مالکان برگشت داده شد، تنها از یک باند در اصفهان ۱۲ میلیارد تومان وسیله مسروقه کشف شده است. از یک باند یک کیلو طلا کشف شد که سارقان موفق به فروش آنها نشده بودند.

 

وی همچنین در خصوص برخی سواستفاده ها در استفاده از سایت های فروش لوازم دست دوم و زمینه سازی سرقت هشدار داد و از مردم خواست برای فروش لوازم منزل خود دقت داشته باشند و جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

اصفهان صدر نشین مرگ راکبان موتورسیکلت

 

وی از بالا بودن آمار جانباختگان تصادفات در اصفهان گله کرد ودر ادامه اظهار داشت: با آنکه 64 هزار نفر مورد آموزش قرار گرفتند اما همچنان آمار تلفات موتور سیکلت در اصفهان بالاست. میانگین کشوری جانباختگان  35 درصد اما در اصفهان 55 درصد است واین آمار مناسب شهر اصفهان نیست.  لازم است در خصوص آموزش اقدامت موثری انجام بشود.

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به گزارش پزشکی قانونی از کاهش ۲۰ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری در سه ماهه نخست امسال خبر داد وگفت، در این بازه زمانی آمار مجروحان تصادفات در استان اصفهان ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بنا به گفته این مقام انتظامی طرح‌های تابستانه شروع شده است و پلیس 30 درصد امکانتش را افزایش داده است. البته واقع شدن اصفهان در مرکز این آمارها را بیشتر کرده است . و واژگانی خودرو به علت خستگی یکی از علت‌های افزایش آمار اصفهان بوده است و لازم است در این زمینه و اماکنات رفع خستگی رانندگان اقدامتی انجام شود.

 

کشف 11 تن مواد مخدر در اصفهان

 

سردار معصوم بیگی مواد مخدر را یکی از بزرگترین آسیب های کشور دانست که زمینه ساز بسیاری از جرایم دیگر هم هست. وی در خصوص عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مبارزه مواد مخدر در سه ماهه امسال گفت: در این بازه زمانی ۱۱ تن انواع مواد مخدر استان اصفهان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد افزایش داشته است.

 

وی رصد هوایی مناطق بیابانی استان اصفهان با استفاده از "هلی شات" برای مبارزه با ورود مواد مخدر را یکی از شیوه های مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد وادامه داد: ما در مبارزه با مواد مخدر بسیار جدی هستیم.  ۶۸ درصد از کشفیات مواد مخدر استان اصفهان تریاک است و و پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند. سه درصد از دستگیر شدگان مواد مخدر از اتباع و ۲.۵ درصد نیز از زنان هستند.

وی وجود آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی در اصفهان را رد کرد وگفت: تولید مواد مخدر صنعتی به صورت آشپزخانه ای خط قزمز ناجاست و اگر موردی هم در اصفهان وجود داشته برخورد جدی انجام شده است.وی همچنین شیوع مواد مخدر در استان اصفهان را ۲.۴ درصد اعلام کرد وگفت:  میانگین شیوع مصرف مواد در کشور ۵ درصد است و در این زمینه اصفهان در شرایط خوبی هست.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به ۵۶۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۰ در سه ماهه امسال افزود: از این تعداد ۶۰ درصد تماس‌ها قابلیت عملیاتی شدن داشته است. در این مدت با کاهش ۲۸ درصدی آمار شکایت از کارکنان نیروی انتظامی و در بخش تقدیر از فعالیت نیروی انتظامی با افزایش ۱۵ درصدی رو به رو بوده‌ایم.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت شناسایی متهم تجاوز به کودکی در خمینی شهر نیز گفت: تیم پلیسی ویژه در این زمینه در حال فعالیت است و از تمام ظرفیت‌هایی که در مسیر این خیابان وجود داشته استفاده کرده‌ایم و بر اساس اظهارات شاهد عینی چهره فرد متجاوز شناسایی شده است. افراد زیادی که چهره‌ای شبیه آنچه ترسیم شده بود را مورد بازجویی قرار دادیم اما با شرایط خاص مواجه هستیم چرا که کسی این فرد را ندیده است.

 

 

 

مطالب پیشنهادی