13:19 1397/04/09

 

 

شهردار اصفهان از آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با پژوهشکده رویان از لحاظ زیرساختی خبر داد و گفت: مدیریت شهری می تواند فضا و مکانی را در هسته مرکزی شهر در اختیار این پژوهشکده قرار دهد تا این مجموعه توانمندی های خود که تلفیقی از علم و هنر است را به شهروندان معرفی کند.

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در بازدید از مرکز پژوهشكده رویان و مزرعه حيوانات شبيه سازي شده اين پژوهشكده با ابراز خرسندی از رشد علم و تکنولوژی مبتنی بر سرمایه انسانی در این مجموعه، افزود: توسعه فناوری سرعت دوچندان نسبت به قبل دارد به طوری که اگر لحظه‌ای در این زمینه درنگ شود شاهد عقب ماندگی در حوزه های مختلف می شویم.

وی اضافه کرد: در گذشته تحقق یک ایده، به زمان زيادي نیاز داشت اما در حال حاضر ایده ها با سرعت محقق می شود.

شهردار اصفهان پژوهشكده رویان را از مراکز معتبر علمی کشور معرفی و تصریح کرد: پژوهشكده رويان به سطح و جايگاهي در كشور رسيده است كه اكنون اصفهان را علاوه بر آثار تاريخي و معماري، به عنوان شهر برتر در زمينه شبیه سازی سلول هاي بنيادي و زيست فناوري نيز مي شناسند و شهرداری اصفهان نيز آمادگی هرگونه همکاری با پژوهشکده رویان از لحاظ زیرساختی را دارد.

وی با تاکید بر این که کمک به علم، کمک به بشریت است و هر گامی که در اين پژوهشکده برداشته شود می‌تواند عده‌ای را به زندگی امیدوار كرده و انسانی را نجات دهد، اذعان داشت: در اختیار گذاشتن دانسته‌های علمی پژوهشکده رویان به مردم، به نوعی تزریق امید است و باید جامعه برای کسانی که برای علم تلاش می کنند ارزش قائل شود. 

گفتني است پژوهشكده رویان وابسته به جهاد دانشگاهی دارای سه پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی رویان، زیست شناسی و طب تولیدمثل رویان و پژوهشکده زیست فناوری اصفهان است.

این پژوهشکده در زمینه تولید دام و محصولات مرتبط با زیست فناوری فعالیت دارد و گروه‌های پژوهشی مهندسی ژنتیک، زیست شناسی سلول جنسی و گروه زیست فناوری در آن فعاليت دارند. 

مطالب پیشنهادی