22:28 1397/04/03

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي " بيان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر سرقت اينترنتي به مبلغ 50 ميليون ريال از حساب او ، بررسي موضوع در دستور كار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در نتيجه تلاش بي وقفه كارآگاهان پليس فتا و ردگيري دقيق متهم از طريق سرنخ هاي به جاي مانده نهايتاً متهم كه از دوستان و نزديكان شاكي بود شناسايي و دستگير شد.

وي با اشاره به اینکه متهم در مواجه با مدارك و مستندات پلیس به بزه انتسابي اعتراف کرد بیان داشت: متهم با سوء استفاده از اعتماد شاكي، اطلاعات كارت بانكي او را بدست آورده است و مبلغ 50 میلیون ریال از حساب او برداشت کرده است .

سرهنگ مرتضوي در پايان اشاره كرد : امروزه قفل ها و گاوصندوق هاي غول پيكر جاي خود را به رمزها داده اند، اين رمزها همانگونه كه بسيار ساده قابل استفاده مي باشند مي توانند خطرناك و مشكل ساز شوند به گونه اي كه تنها با افشا شدن يك رمز موجودي حساب فردي به طور كامل برداشت مي شود.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: كارت بانكي و اطلاعات آن را در اختيار ديگران قرار ندهند و در حفظ و نگهداري از كارت بانكي دقت نمايند، همچنين شهروندان محترم در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش کنند

مطالب پیشنهادی