20:34 1397/04/02

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان:  نقش آفرینی آب انبارها برای گذر از بحران کم آبی در شهر ورزنه

 

 

به گزارش مفتاح، مهندس هاشم امینی  با بیان اینکه ورزنه در انتهای خط آبرسانی اصفهان بزرگ در حوزه شهرستان اصفهان قرار دارد افزود: برخورداری شرکت آبفا استان اصفهان از شبکه  هوشمند توزیع منجر به آن شده که آب شرب بین تمام نقاط استان عادلانه توزیع شود. اما از آنجایی که حجم ذخیره سد زاینده رود محدود است برای گذر از بحران کم آبی ،استفاده از آب انبارها در شهر ورزنه در دستور کار قرارگرفت

وی افزود: در حال حاضر بدلیل حجم بسیار محدود ذخیره آب سد زاینده رود 30 درصد تخصیص آب طرح این شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است   که تلاش شده با تعدیل فشار و ترغیب مردم به مصرف بهینه ، اب مورد نیاز در اختیار مردم قرار گیرد

مهندس امینی عنوان کرد: هم اکنون دو حلقه چاه در مدار بهره برداری قرار دارد  و یک حلقه چاه جدید نیز در حال حفر است اما از آنجایی که EC آب در شهر ورزنه بسیار بالاست وبه بیش از 4 هزار می رسد . مقرر گردید در آینده نزدیک به روش BOO دستگاه آب شیرین کن در این شهر راه اندازی شود.

 

مهندس امینی افزود:در تابستان سال جاری برای اینکه مردم شهر ورزنه بتوانند خدمات پایدار آبفا را دریافت کنند آب انبارحاج محمد باقر با قدمت 300 ساله پس از تجهیز امسال وارد مدار بهره برداری شد بطوریکه مردم از این آب انبار که در مرکز شهر قرار دارد آب شرب مورد نیاز خود را برداشت می کنند.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با اشاره به دیگر تدابیری که برای تامین آب شرب ورزنه  در دستور کا قرارگرفته است خاطرنشان ساخت: مرمت و تجهیز آب انبار هزار متر مکعبی مسجد جامع واستفاده از مخزن 2 هزار مترمکعبی شهرک صنعتی ورزنه و نیز بهره گیری از مخزن 3 هزار مترمکعبی آبفا از دیگر اقدامات در زمینه گذر از بحران کم آبی در این شهر می باشد.

 مهندس امینی  با اشاره به  اهمیت تامین خدمات آبفا به شهر ورزنه اظهار داشت : ورزنه بدلیل برخورداری از  جاذبه های گردشگری ،شهری توریست پذیر محسوب می شود  تنها  شهریست که به صورت سنتی  زنان چادر سفید بسر می کنند  و به   شهر کبوتران سفید شناخته شده ، و نیز وجود تپه های شنی درکویر ورزنه ازدیگر جاذبه های گردشگری این شهر است بر این اساس این عوامل  خدمات رسانی پایدار را می طلبد .

وی  با بیان اینکه کمترین میزان هدر رفت آب در استان مختص به شهر ورزنه است تصریح کرد: با اقداماتی همچون اصلاح شبکه فرسوده  که در چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفت میزان هدر رفت آب در شهر ورزنه به 6 درصد رسید که کمترین میزان در سطح استان است.

 

  

مطالب پیشنهادی