18:38 1397/03/21

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، مهمانی افطار سفیر ایران در لهستان شامگاه یکشنبه در ورشو پایتخت این کشور برپا شد. در این دیدار، دکتر مهمانپرست، سفیر ایران میزبان دکتر نوروزی شهردار اصفهان، مقدری، عضو هیئت رییسه شورای شهر و قورچانی، مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان بود.

در این نشست که پیش از آغاز اجلاس جهانی شبکه شهرهای خلاق یونسکو صورت گرفت، ضمن بررسی راه‌های تقویت مناسبات و همکاری‌های شهرداری اصفهان با طرف‌های لهستانی، دستور کارهای مشخصی برای پیشبرد اهداف سفر جمع بندی شد.

شهردار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های اصفهان برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه های شهری و به ویژه توسعه فرهنگی و گسترش صنایع خلاق اصفهان، از آمادگی شهرداری برای تعیین چند پروژه مشترکِ همکاری میان اصفهان و شهرداری‌های ورشو و کراکف خبر داد.

قدرت الله نوروزی همچنین به پویایی دیپلماسی شهری اصفهان در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: اصفهان برای تبادل نمایشگاه‌های اقتصادی و برگزاری رویدادهای دوجانبه فرهنگی و هنری آمادگی دارد.

مهمانپرست، سفیر ایران نیز از اشتیاق لهستانی‌ها برای حضور در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ایران در ورشو و کراکف سخن گفت و اظهار کرد: زمینه‌های عقد قراردادها و تنظیم پروژه‌های مشترک آموزشی و فرهنگی مناسب است.

وی با بیان مثال‌هایی از تبادل دانشجو میان دانشگاه ورشو و فردوسی مشهد، استقبال بی نظیر از برپایی هفته فیلم ایران در لهستان، آمادگی سفارت برای همکاری در این زمینه را اعلام کرد.

 

مطالب پیشنهادی