12:43 1397/03/20

 

 

به گزارش مفتاح حمید رضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود ضمن تاکید بر اهمیت مساله قدس وخطرات انتقال سفارت امریکا به قدس وتهدیدات اسرائیل برای جهان اسلام، بر مبارزه با اسرائیل تاکید کرد. وی با تشکر از مردم بابت حضور در راهپیمایی روز قدس وسنگین تر شدن مسئولیت مسئولان در قبال مردم، خواستار ارزیابی  برگزار شدن راهپیمایی در مصلا وتغییر مکان راهپیمایی شد.

نماینده مردم اصفهان از ستاد اقامه نماز جمعه وشورای هماهنگی تبلیغات که مسئول برگزاری راهپیمایی هستند خواست تا این تغییر رویه را مورد ارزیابی قرار بدهند واگر کار درستی انجام شده است ادامه دهند ودر غیراینصورت در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های سه ماهه خود در کمیسیون صنعت واقتصاد پرداخت و از بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا وارز وبررسی لایحه ارزش افزوده خبر داد. بررسی طرحی در خصوص صنایع دستی در جهت تقویت صنایع دستی به خصوص در اصفهان هم یکی از طرح ها بوده است.

وی در ادامه از بررسی لایح بانکداری بدون ربا خبر داد وافزود: امیدواریم این لایحه که به اصلاح ساختار سیستم بانکداری منجر می شود تا پایان امسال به نتیجه برسد که در غیر اینصورت در سال آینده نمی توان به نتیجه مطلوب برسد.

وی در ادامه از طرح افزایش کیفیت خودور داخلی با  کاهش تعرفه واردات خودرو و مطرح شدن این موضوع در کمیسیون خبر داد و گفت: نظر بنده این است که نباید دیوار بلند انحصار پشت سر خودرو ساز داخلی باشد اما با کاهش یک شبه تعرفه ها نیز مخالفم، این کار به مررو باید انجام شود تا به تدریج با ایجاد فضای رقابت بر کیفیت خودور داخلی نیز افزوده شود.

وی در خصوص برجام وخروج شرک هایی که با ایران قرداد بسته بودند نیز گفت: شنیده می شود پژو سیترون در حال خارج شدن از قرارداد است. این در حالی است که دو وزیر قبلی و فعلی به مجلس اطمینان داده بودند که قرارداد ها محکم بسته شده وضمانت های لازم گرفت شده است.

طبق گفته نماینده مردم اصفهان خروج امریکا از برجام وشروع تحریم های جدید با سیاست جدیدی است و واردات به صورت کامل شامل تحریم نمی شود اما ورود هر گونه قطعه وانتقال تکنولوژی شامل تحریم می شود.

 

نماینده مردم اصفهان در ادامه در خصوص وضعیت آب اصفهان و پرونده زاینده رود گفت: نباید در حوزه آب سیاسی و جناحی عمل کرد. همه دولت ها در بحث آب و زاینده رود به ما لطمه وارد کردند. طرح انتقال آب به یزد در دولت سازندگی صورت گرفت که مرحوم هاشمی در آن زمان با تاکید برداشت از تونل سوم این اجازه را به وزیر نیرو داد.  در دولت خاتمی این اتقال انجام گرفت، اما برداشت به جای تونل سوم از رودخانه انجام شد. حالا سوال اینجاست که با توجه به اینکه مصرف مردم یزد برای شرب 35 میلیون متر مکعب است، چرا 65 متر مکعب آب برداشت می شود؟ این مقدار فاصله صرف چه چیزی می شود.

به گفته فولادگر لطمه دوم به شهر اصفهان و زاینده رود تفکیک مدیریت آب وانتقال حاکمیت آب به چهارمحال بود که در دولت نهم ودهم اتفاق افتاد. که باعث برداشت های غیر مجاز در بالادست شد. 

با آنکه تشکیل شورای عالی آب در دولت یازدهم ودوازدهم اتفاق افتاد اما متوقف شدن طرح بهشت آباد وکلید خوردن طرح «بن- بروجن» لطمه بعدی به زاینده رود بود. اگر تونل سوم اجرایی نشود واین طرح اجرا شود همین آبی که برای شرب هست را هم دیگر نداریم. توفق طرح بهشت آباد و کند پیش رفتن ساخت سد تونل سوم بر مشکلات افزوده شده است. منابع مالی ساخت سد تونل سوم به صورت کامل تامین شده است اما پیمانکار پیشرفت خوبی ندارد که به استاندار این موضوع منتقل شده است. در کل باید گفت،خشکی زاینده رود محصول تصمیمات غلط مدیران قبلی است و خشکسالی تنها عامل نبوده است.

وی در ادامه تاکید کرد اگر برداشت های غیر مجاز جمع آوری شود وبرداشت های مجاز هم در حد سهمیه برداشت کنند، مشکل کمتری ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به خسارت عدم کشت 450 میلیارد تومانی حق ابه داران گفت : تاکنون تنها مقداری کمی از این خسارت پرداخت شده است که در حد کمک به شب عید بوده است.

وی توجه به فلات مرکزی وپیگیری اختصاص بودجه از صندوق ذخیره ارزی برای احیا زاینده از مسدولان کشوری  را متذکر شد وادامه داد: نامه نگاری های متعددی انجام شده است باید ستاد تشکیل بدهند ومشکل زاینده حل شود. خشک شدن زاینده وادامه دار بودن این خشکی مشکلات زیست محیطی وزندگی مردم را تهدید می کند.

وی در ادامه بر دوری شورای شهر وشهرداری اصفهان از سیاسی کاری تاکید کرد وگفت: نباید بحث خدمات شهری و عمران شهری فدای مباحث سایاس شود. روند سرمایه گذاری ها وپروژه های عمرانی در شهرهای اصفهان وتهران کند شده است واین به وضوح پیداست.

در ابتدای ورود شورای شهر اصفهان بنده بر استفاده از هه سلایق و اهمیت دادن به مباحث فرهنگی وارزشی تاکید کردم که با هجمه ای از مخالفت ها مواجه شدم. اما هنوز بر همان مسائل تاکید می کنم که استفاده از همه سلائق و مدیران با سابق استفاده شود و در مسائل فرهنگی و اجرای ان در شهر به نظرات مراکز فرهنگی ومساجد توجه بشود واز این ظرفیت ها استفاده بشود ودر نامگذاری خیابان ها هم باید دغدغه همه افراد رعایت بشود و در نشاط مردم همه همه جانبه دیده بشود و یه روند خاص طی نشود.

 

مطالب پیشنهادی