همزمان با تولد حضرت هلال ابن علی (ع)، ویژه برنامه های دهه هلالیه تشریح شد

به گزارش مفتاح و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان اظهار کرد: با تشکیل ستاد دهه ی هلالیه، ویژه برنامه های این دهه، در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) اجرا می شود.

وی به نامگذاری روز اول دهه ی هلالیه با عنوان "حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع)، خاستگاه پیوند قرآن و عترت" اشاره کرد و افزود: جز خوانی قرآن کریم، افتتاحیه مسابقات والیبال جام هلال و افتتاحیه ی نمایشگاه عکس از جمله برنامه های ویژه ی این روز هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد: "حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع)، تجلیگاه توسل و تمسک" عنوان روز دوم دهه ی هلالیه است که برنامه ی قرائت دعای توسل، دیدار با خانواده ی معظم شهدا و دیدار با خواهران مبلغ، در این روز پیش بینی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان در ادامه خاطرنشان کرد : عیادت خادمین آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) از بیماران، نشست هیئت امنای آستان مقدس با موسسات فرهنگی بانوان، غبار روبی مسجد اعظم آستان مقدس و مسجد بالاسر حضرت، دیدار با علما، برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل، برگزاری آیین شب زنده داری و قرائت ادعیه مذهبی، تفسیر قرآن کریم و همایش ویژه ی هیئت های مذهبی، کانون ها، مساجد و روحانیت از دیگر برنامه های این دهه است.

وی در ادامه گفت: در روز نهم دهه هلالیه و همزمان با مراسم جشن میلاد حضرت، تجلیل از خدمان پیشکسوت و اهدای جوایز به اسامی مزین به نام های هلال، محمد هلال و امامه اجرا نیز خواهد می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه اضافه کرد: آیین خطبه خوانی خدمان افتخاری آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) و مراسم افتتاحیه ی آیین جزء خوانی قرآن کریم، ویژه ی ماه مبارک رمضان، در روز دهم دهه ی هلالیه برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ولی اله روان، همچنین برگزاری مسابقه کتاب خوانی به صورت کتبی و اینترنتی، چاپ و انتشار شرح حال حضرت محمد هلال بن علی (ع)، توزیع پازل هلال بن علی(ع) ویژه کودکان و برگزاری مسابقه دل نوشته ای به هلال (ع) در قالب پیامک را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد. 

وی در ادامه گفت: حضرت محمد هلال بن علی(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال 14 هجری قمری در مدینه ی منوره متولد شده است و بر همین اساس، 20 شعبان المعظم تا اول رمضان المبارک، در شهرستان آران و بیدگل، دهه ی هلالیه نامگذاری شده است و همه ساله در این ایام، برنامه های ویژه ای با حضور عاشقان و زائران آن حضرت در این مکان مقدس برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال شهر اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی