به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، ايمان حجتي افزود: عرصه محور بودن اين برنامه ها از ديگر ويژگي هاي آن بود؛ به اين معنا که اکثر اين برنامه ها در عرصه هاي شهر و مکان هايي مانند چهارباغ که بخشي از فضاي شهري هستند، برگزار شد.

وي با اشاره به اين که برنامه هاي گذر فرهنگي چهارباغ با کلیدواژه چهارباغ دوست داشتني، استقبال بي نظير مردم را به همراه داشت، اظهار کرد: تبديل چهارباغ به يک محور فرهنگي و شاد، از اولويت ها و دغدغه هاي شوراي شهر بود که خوشبختانه در هفته فرهنگي اصفهان، چنين فضايي ايجاد و چهارباغ به واقع به یک محور فرهنگی برای جذب گردشگر و رویدادهای ویژه تبديل شد.

وي با اشاره به برگزاري بيش از 160 برنامه در بخش هاي مختلف فرهنگي، ادبي، موسيقي، نمايش و تئاتر، جشنواره ها و بزرگداشت مفاخر در اين هفته بيان کرد: مشارکت گروه هاي مختلف مردم در اين برنامه ها، بزرگ ترين دستاورد و نقطه قوت آن است؛ به طوري که کودکان و نوجوانان، معلولان و توانخواهان، شهروندان عادي، مفاخر و خانواده هاي آنان، اصحاب رسانه، بانوان، ورزشکاران، فعالان محيط زيست و گردشگري، سازمان هاي مردم نهاد، هنرمندان و حتي بيماران خاص، هر يک سهمي در اين برنامه ها داشتند. همچنين شهروندان در برنامه هاي مختلف حضور داشته و مشارکت پذيري به جاي مشارکت جويي اتفاق افتاد.

وي ادامه داد: در هفته فرهنگي اصفهان بزرگداشت استاد اميرقلي اميني در حوزه روزنامه نگاري، استاد احمد ارچنگ نابغه طراحي و نقاشي فرش دستباف، حاج ميرزا آقا امامي در حوزه مينياتور، دکتر عباس اديب بنيانگذار دانشکده پزشکي و از خيرين حوزه سلامت، دکتر مهدی کیوان در حوزه تاریخ و استاد عبدالحسین برازنده در حوزه موسیقی و نوازندگی از جمله برنامه هايي بود که در بخش بزرگداشت مفاخر برگزار شد.

حجتي، در خصوص برگزاري هفته فرهنگي اصفهان در ارديبهشت ماه و روز نکوداشت اصفهان در آذر ماه نيز گفت: شهرداري اصفهان با نظر و دغدغه فعالان اجتماعي و ميراث فرهنگي و اصفهان شناسان که آذر ماه را زمان صحيح براي برگزاري روز اصفهان مي دانند، همراه شد و روز اول آذر ماه را به عنوان روز نکوداشت اصفهان، در نظر گرفت تا در آن تاريخ، جشن و مراسم ويژه اي را با همراهي فعالان نهادهاي مردمي برگزار کند. از سوي ديگر، در روزهاي زيباي ارديبهشت ماه که زمان مناسبي براي بهره برداري از فضاي گردشگري شهر اصفهان است نيز هفته فرهنگي اصفهان را تدارک ديد و به اين شکل، هم نظر مردم و هم نظر فعالان اجتماعي را تأمين کرد.

وي تأکيد کرد: هدف در نهايت معرفي اصفهان، ايجاد نشاط براي شهروندان و اميد بخشيدن به شهر است که طي اين هفته شاهد ايجاد چنين فضايي در شهر اصفهان بوديم.

وی گفت: معتقدم در اين هفته، شادي، سرزندگی و نشاط با مفاهيم فرهنگي هفته اصفهان، عجين و به مردم انتقال داده شد تا اصفهان در بخش فرهنگی نیز در مسیر امید قرار گیرد و این امید را به جامعه منتقل کند.

مطالب پیشنهادی