14:18 1397/01/22

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، بهروز ارباب شیرانی معاون برنامه ریزی وتوسعه نیروی انسانی شهرداری اصفهان به جمع خبرنگران آمد. به این معاونت نیمه سال گذشته چارت سازمانی جدیدی ابلاغ شد ودر آن معاونت توسعه سرمایه ایرانی به معاونت برنامه ریزی اضافه شد.

 

بنا به گفته معاون شهردار اصفهان دو نقش کلی برای معاونت برنامه ریزی تعریف شده است. این معاونت در ابتدا نقش تسهیل کنندگی، سیاست گذاری، برنامه ریزی و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی در بخش های مختلف و دیگر نقش نظارتی و کنترل  اجرا و پیاده سازی صحیح برنامه ها را دارد.

وی برای انجام این وظایف مهم در شهرداری چهار نوع سرمایه را شامل سرمایه سازمانی و مجموعه فرآیندها، سرمایه اطلاعاتی و دانشی مجموعه مواردی که در قالب پژوهش، آمار و اطلاعات مورد نیاز برای اداره بهتر شهر مطرح است، سرمایه انسانی به عنوان باارزش ترین دارایی هر نهاد و سرمایه ریالی در خصوص مباحث بودجه در نظر گرفته شده است، را عنوان کرد.

ارباب شیرانی با بیان این مطلب که ۱۵ مهر سال ۹۶، تنها ۳۲ درصد بودجه محقق شده بود که با برنامه ریزی همه مدیران و دست اندارکاران در انتهای سال گذشته بیش از ۸۰ درصد این بودجه تحقق یافت، گفت: بودجه سال گذشته دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال جدید به سه هزار میلیارد تومان رسید که امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق کامل این بودجه گام برداریم.

 

وی به مقایسه بخش‌های دیگر لایحه بودجه ۹۷ با بودجه ۹۶ پرداخت و گفت: در فرآیند تدوین بودجه سال ۹۷ از شاخصه های برنامه اصفهان ۱۴۰۰ استفاده شده، همچنین به ارزیابی عملکرد توجه ویژه ای شده است.

ممنوعیت خرید کالای خارجی

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان برنامه این معاونت در راستای تحقق شعار امسال را با توجه به ارایی شدن شعار اقتصاد مقاومتی به ممنوعیت خرید کالای خارجی مشابه داخلی اشاهر کرد که قرار است در سال جدید به صورت قوی تر دنبال شود. وی از الزام کردن پیمانکاران برای استفاده از کالای ایرانی در پروژه ها خبر داد و گفت: حمایت از محصولات مراکز رشد در مکان هایی که امکان استفاده وجود دارد در اولویت برنامه‌های این معاونت قرار گرفته است.

 

نمی توان آماری از  نیروهای مازاد داد

یکی از بحث هایی که در سال گذشته مطرح می شد نیروهای مازاد در بدنه شهرداری و اقدام برای چابک سازی بوده است. وی در نشست خبری بر به کارگیری نبروهایی بر اساس رابطه نه ضابطه اشاره داشت وگفت: سازمان ورزش یکی از سازمان هایی بود که نیروی زیادی وارد کرد که در حال حاضر هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

وی اما آامر مشخصی از تعداد نیروهای مازاد نداد و تاکید کرد: لازم است به سمت یکپارچگی داده‌ها برویم در این دوره تصمیم گیری از حالت فردی و سلیقه ای خارج و کمیته سرمایه انسانی تشکیل شده و تمام  قراردادها، تبدیل وضعیت و حتی بازنشستگی کارکنان به این کمیته باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی طرح هایی برای تعدیل نیرو، افزایش بهره وری، ارایه انگیزه بیشتر برای نیروهای انسانی و یکپارچه سازی و تحقق شهر هوشمند در دستور کار معاونت برنامه ریزی قرار گرفته است، تصریح کرد: یکپارچه سازی اطلاعات پرسنلی، تعالی سازمانی در بخش تشکیلات و بهبود روش ها، متناسب سازی آموزش با نیازها و اجرای چارت سازمانی بر اساس ابلاغیه در اولویت‌ برنامه‌های این معاونت برای سال ۹۷ است.

ارباب شیرانی با بیان این مطلب که تصمیم‌گیری در زمان حال با گذشته تفاوت های زیادی خواهد داشت، گفت: قطاری که روی یک ریل رفته را نمی‌توان در این چند ماه تغییر مسیر داد، بنابراین در مورد موضوعات به صورت جمعی تصمیم‌گیری و توسط شهردار ابلاغ می شود.

تشکیل رصد خانه شهرداری در سال جاری؛ که قرار است تمام عملیات شهرداری را در راستای شفافیت سازی که سالها صحبت از آن می شود، خبری بود که معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری داد. قرار است در این رصد خانه تمامی اقدامات شهرداری رصد وممیزی شود واطلاعات و ارقام صحیحی استخراج شود ودر دسترس همه قرار گیرد. ارباب شیرانی ابراز امیدواری کرد که بتواند با راه اندازی این رصد خانه، عملیات های شهرداری را کنترل وهدایت کرد.

ارباب شیرانی گفت: در حوزه برنامه‌ریزی قرار است تحولاتی رخ دهد که در این راستا نیز سامانه هایی مانند سامانه بودجه، سیما، سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات و سامانه سیگما که برای ثبت و درج اطلاعات پروژه ها بارگزاری می شود، طراحی شده است.

 

مطالب پیشنهادی