14:50 1396/12/14

15 اسفند در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود؛ اولین اجلاس ملی چهرهای ماندگار مدیریت و کارآفرینی در اصفهان

به گزارش مفتاح، میثم شکری ساز، مدیر اجرایی اولین اجلاس ملی چهره‌های ماندگار مدیریت و کار آفرینی کشور، در نشست خبری این اجلاس گفت: یکی از مباحث اموراقتصادی امروز  که رهبر معظم انقلاب هم مکرر بر آن تاکید داشتند توجه به اقتصاد مقاومتی واشتغال است. اشتغال از طریق بنگاه‌های دانش بنیان از طریق درگیر کردن مردم،  یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی وزمینه ساز اشتغال است. اشتغال ضرورت اول کشور است و نبودن اشتغال دامن گیر جامعه است و باید به آن توجه بشود.

وی در ادامه توجه به این موضوع را هدف برگزاری اجلاس ملی کارآفرینی عنوان کرد وافزود: « این اجلاس یک  همایش علمی است. وتلاش کردیم تا سه مقوله را مدنظر قرار بدهیم. هدف اول برگزاری این اجلاس انتقال تجربه‌‌های بزرگان کارآفرینی  به دانشجویان وجوان‌ها بوده است. همانطور که می‌دانید  اصفهان در شرکت‌های دانش بنیان خیلی قدرتمند وارد شده است.  شهرک علمی تحقیقاتی  در این زمینه به خوبی کار می کند. تلاش کردیم از مدیر اسنپ یا مدیر عامل بانک ملت و مدیران دولتی  دعوت کنیم تا تجربه هاشون را در اختیار قرار بدهند.

شکری ساز در ادامه افزود: «هدف دوم  باز شدن فضا و ذهنیت مدیران دستگاه‌های دولتی نسبت به کارآفرینی واقتصاد مقاومتی است که باید حمایت کنند. بارها رهبرانقلاب گفتند من سرخط را دادم شما ودولت باید این سر خط را ادامه بدهید. مدیران دولتی باید از کارافرینی حمایت کنند. مسئولان بیاین چالش ها را بشنوند . البته یکی دیگر از مباحث مهم، مباحث حقوقی است که  مسئولان و افراد باید با بحث ثبت شرکت و بیمه و مالیات آشنا بشوند و مسئولین دولتی بایدبا  این بحث اشنا باشند.»

دبیر اجرایی اجلاس ملی کارافرینی، سومین هدف اجلاس را معرفی افراد با تجربه و چهره ماندگار در حوزه کارافرینی عنوان کرد وافزود: قرار است در این اجلاس افرادی که موفق بودند را معرفی کنیم واز آنها تقدیر کنیم. تیم تخصصی تشکیل دادیم و با ارزیابی پارامترهای مختلف افراد موفق را شناسایی کنند. با بنیاد ملی  چهرهای ماندگار هم قرارداد منعقد کردیم و اسامی را به انها دادیم تا آنها هم  ارزیابی‌ها انجام بدهند و در حد وسعمون ازاین افراد تقدیر کنیم. حمایت ها خوب بود و هدف ما در کل انجام یک کار فرهنگی است. »

وی در خصوص تعداد برگزیدگان گفت: لیست‌ها هنوز بسته نشده و ابلاغ نشده است اما از  12 نفر قدردانی می شود. شرایط را باز کردیم تا هر کس می تواند رزومه بدهد و 150رزومه دریافت کردیم. اما 15 روزومه تائید شد. افرادی انتخاب می شوند که در حوزه مدیریت و کارافرینی موفق بودند و رزومه بسیار قوی داشتند. اجلاس در دو تا سالن 350  نفره  برگزار می شود واکثرا دانشجو هستند تا بیایند و ببینند وتجربه کنند.

بنا به گفته شکری ساز اکثر افراد شرکت کننده در اجلاس و برترین ها از تهران و مناطق آزاد بوده اند.

 وی در ادامه افزود: 5 تا ده درصد همایش تقدیر است وبقیه برنامه ها به دنبال و الگو دهی در بحث کار آفرینی است چون الگودهی  بسیار حائز اهمت است.

وی از تشکی دبیرخانه دائمی اجلاس خبر داد وگفت: تلاش می کنیم انتقال تجربه را مرتب به صورت های مختلفی داشته باشیم واین مسیر ادامه پیدا کن.

دکترایرج  سلطانی، دبیر اجرایی اجلاس ملی کارافرینی، نیز در این نشست گفت:

کار آفرینی واشتغال  مفاهیمی است تا دراین اجلاس روشن بشود. کار آفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست. کارافرینی همت می طلبد، چون امروز  در جوانان تنبلی مستولی شده است، باید نگاه عوض شده است. کارافرینی شکار فرصت است واطراف ما فرصت زیاد هست، ما چون فرصت ها نمی بینیم وچون نمی دانیم فرصت را ازدست می‌دهیم ومنتظر می مانیم تا دولت برای ما اشتغال زایی کند.

سلطانی هدف از برگزاری اجلاس را اموختن روش استفاده ا فرصت ها عنوان کرد وگفت: ما تلاش می کنیم بیاموزیم چگونه از فرصت ها استفاده شود . البته نمی شود از یک سمینار توقع داشت که اشتغال زایی کند. ما می خواهیم خلافیت و کارافرینی شروع شود. بستر را فراهم کنیم، نگها عوش شود و ما در حوزه کارافرینی باید از خودمان شروع کنیم. دولت نمی تواند همه کارها را انجام بدهد وباید خلق فرصت کرد.  

وی با تاکید بر اینکه موفقیت در هرحوزه به خصوص کارافرینی دو دسته موثر هستند عوامل سخت افزاری ونرم افزاری ادامه داد: « عوامل سخت افزاری  قوانین وساختارو فرایند و زیر ساخت ها و ما به دنبال این نیستیم، چون در حوزه اختیاراتمان نیست. بحث ما به عوامل نرام افزاری برمی گردد، به فکر وخلافیت ادم هاست واین اجلاس به دنبال این هدف است. توسط افراد و چهرهای ماندگار بحث نرم افزاری را توسعه بدهیم.

وی در ادامه اظهار داشت :« البته در این حوزه خیلی نباید چهرهای ماندگار را مطرح  کنیم. کار افرینی نیازمند پایگاه اجتماعی است ما به دنبال رشد فرهنگ کارافرینی هستیم. تلاش کردیم در این اجلاس کا آفرینی را رونق بدهیم و فرهنگ کار آفرینی را افزایش بدهیم. ممکن همه افراد را در این اجلاس پوشش ندادیم اما تلاش شده در معرفی چهره های ماندگار برای فرهنگ سازی انتخاب خوبی داشته باشیم تا برای نسل جوان انرژی و پتانسیل ایجاد کنیم. تا با تحلیل از این چهره ها فرهنگ سازی برای نسل جوان کنیم. البته انتخاب چهره ماندگار یک پروسه سخت است ولی در این اجلاس فرهنگ کارافرینی ومتفاوت فکر کردن مدنظر بوده است.»

بنا به گفته وی، محدودیت سنی و سابقه تنها مورد نظر نبوده است. جوان ها در دامنه بودند و از جوانان ریسک پذیر هم پذیرش شده است و محدودیتی نبوده است. تلاش عدیده ای شده است تا کمک به دیده شدن کارهای متفاوت داشته باشند.

اولین اجلاس ملی چهرهای ماندگار مدیریت وکارآفرینی کشور در 15 اسفند ماه از ساعت 7 ونیم صبح تا 3 بعد از ظهربا حضوردکترسید مرتضی موسویان مدیر توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد، دکتر علی دیواندری معاون بانک مرکزی، با ارائه پنج الگوی موفقیت مدیران در کشور، نشست حقوقی حمایت از کارافرینا و تقدیراز مدیران وکارافرینان کشورواصفهان در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سالن راضی برگزار می شود.

مطالب پیشنهادی