11:00 1396/11/24

به گزارش مفتاح، در حالی که رییس مرکز حراست وزارت بهداشت گفته بود هرگونه تجمع بدون مجوز، مقابل وزارت بهداشت غیر قانونی بوده و مسئولیت عواقب آن متوجه برگزار کنندگان آن است، صبح امروز جمعی از رادیولوژیست‌ها در مقابل ساختمان این وزارتخانه گردهم آمدند.

سید رضا سید علیخانی رییس مرکز حراست وزارت بهداشت گفت: هر گونه تجمع بدون مجوز، مقابل وزارت بهداشت غیر قانونی بوده و مسئولیت عواقب آن متوجه برگزار کنندگان آن است.

وی اظهار داشت: در این خصوص توصیه می‌شود، گروه های پزشکی، مطالبات خود را از مسیر قانونی از جمله سازمان نظام پزشکی که به عنوان یک سازمان صنفی، مسئول پیگیری مطالبات قانونی گروه های پزشکی با وزارت بهداشت است، دنبال کنند.

این در حالی است که طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر تجمع متخصصان رادیولوژى در اعتراض به بخشنامه اخیر سونوگرافى مقابل درب شمالى وزارت بهداشت در گروه‌های پزشکی منتشر شده، همچنین در مورخ هجدهم بهمن ماه انجمن رادیولوژی طی نامه‌ای به مدیر کل حراست وزارت بهداشت از برگزاری تجمع جلوی در شمالی وزارت بهداشت خبر داده است.

بر اساس برخی از خبرها در جلسه هیات مدیره انجمن رادیولوژی و هیات بورد رادیولوژی با ریاست کل سازمان و رییس شورایعالی نظام پزشکی، فاضل رییس سازمان نظام پزشکی در تماسی با معاونت درمان وزارت بهداشت از وی درخواست کرد جهت اعتراض روز 24 بهمن رادیولوژیست‌ها، سالنی در اختیار آنان قرار گیرد و مقرر شد از طرف نظام پزشکی و شورایعالی نظام پزشکی نماینده‌ای نیز حضور داشته باشد.

هرچند برگزاری تجمع‌های اعتراضی با هشدار وزارت بهداشت همراه بوده است اما این گروه پزشکی اکنون با برگزاری تجمع مجدد مقابل وزارت بهداشت خواستار تحقق خواسته‌های خود هستند، در سال 94 نیز رادیولوژیست‌ها مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده بودند که با برخورد قهرآمیز آمیز مسئولان وزارت بهداشت و ورود نیروهای پلیس به صحنه، تجمع با حاشیه‌هایی همراه بود که در نهایت درخواست‌ها نیز بی نتیجه ماند.

حال باید دید وزارت بهداشت برای پاسخگویی به این اعتراض‌ها از شیوه‌های سالهای قبل استفاده می‌کند و باعث رنجش جامعه پزشکی می‌شود، یا اینکه با شنیدن مشکلات رادیولوژیست‌ها برای حل مسئله راهکاری در نظر خواهد گرفت.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی