10:42 1396/11/22

 

 

به گزارش مفتاح، محسن مهرعلیزاده در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ترافیکی شهر اصفهان، ضمن تبریک ایام الله دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه شهرداری بیش از همۀ ارگان ها چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم با مردم سروکار دارد؛ افزود: شهر یک موجود زنده است و انسان‌ها با شهر ارتباط برقرار می‌کنند و شهر انسان ها را و انسان ها شهرها را می سازند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه ۹۰ درصد از رضایت مردم در ارائه ی خدمات ناشی از خدمات شهرداری است، افزود: هر چه شهروندان احساس کنند شهر و شهرداری برای آنان امکاناتی فراهم کرده، شهر به شهروندان لبخند می‌زند، شهروندان نیز به شهر لبخند خواهند زد.

استاندار اصفهان در کنار سایر نهادهای فرهنگی در کشور شهرداری را مهم ترین نهاد فرهنگی تاثیر گذا در ارتقا سطح فرهنگی جامعه وارتباطات اجتماعی برشمرد.  

وی مسأله ترافیک شهر را یکی از مسائل اساسی شهر عنوان کرد وادامه داد: حل مسأله ترافیک به میزان زیادی در ارتباطات مردم تأثیر دارد و بخش عمده‌ای از فرهنگ عمومی شهر را می‌سازد.

وی تأکید کرد: سیستم تشویق شهروندی برای رانندگان به صورت مطلوب می‌تواند در ارتقا این فرهنگ موثر باشد.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه ایران در خصوص مسائل فرهنگی بسیار غنی است، افزود: اعضای شورای شهر از سوی مردم انتخاب شدند و شهردار اصفهان انتخاب همین شورا است، بنابراین باید سعی کنیم خوبی ها، اخلاق؛ دین مداری و اخلاق مداری و احترام به دیگران در جامعه حفظ شود زیرا ادعا داریم که ایران در مسایل فرهنگی بسیار غنی است و اسلام نیز در تکمیل تعالیم و فرهنگ ایرانی نقش اساسی داشته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: نباید در گذشته بمانیم با وجودی که ظرفیت‌های فرهنگی ایرانی خیلی بالا بوده است و در هیچ کجا به اندازه ایران مردم از صمیم قلب و با تمام وجود اسلام را نپذیرفتند چرا که زمینه های اخلاقی، ، هنجارهای اجتماعی، فرهنگی، باورها، نگرش هاو ... در ایران متمدن وجود داشته و باید به ایرانی بودن و مسلمان بودن ایرانی‌ها افتخار کنیم تا بتوانیم در جامعه انسان های بافرهنگی را تربیت نماییم.

مهرعلیزاده ضمن تقدیر از خدمات صورت گرفته توسط شهرداری اصفهان، اظهارداشت: اگر به هردلیلی از جمله شرایط عمومی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و تحریمها و بعضا تحریم های داخلی و فکری مسئولین و نشناختن کار و محدود نگریستن ها و به همه ی ابعاد و قابلیت ها توجه نکردن ها کم کاری صورت گرفته است باید تلاش کنیم که جبران مافات گذشته صورت گیرد.

محسن مهرعلیزاده اضافه کرد: هنوز شبکه خط یک مترو کامل نشده و ممکن است برای تکمیل خط دوم و سوم آن ۳-۴ سال زمان ببرد و باید جمعی از مدیران شهری گرد هم آمده و راهکارهایی را ارایه دهند تا پروژه‌ مترو طی دو سال به اتمام برسد.

استاندار اصفهان اضافه شدن ۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اصفهان را رقم بسیار کمی برشمرد و افزود: بر اساس برنامه سال ۹۲ قرار بود تا سال ۹۴، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شود و با این تعداد به جایی نخواهیم رسید و باید در همین راستا شرکت‌های دیگری را در کنار اتوبوسرانی فعال کرد تا با یکدیگر رقابت کنند و در نتیجه آن، ناوگان علاوه بر نوسازی، رونق بگیرد.

محسن مهرعلیزاده تاکید کرد: باید بخش خصوصی به این عرصه وارد شود تا هم استانداردهای جهانی رعایت شود، هم مردم راحت باشند و هم اتوبوس‌های فرسوده از مسیر حذف شوند.

وی یادآور شد: در قطارهای حومه شهری نیز باید این امر مورد توجه قرار گیرد چرا که روزانه ترافیک بالایی از شهرهای اطراف وارد شهر اصفهان می شوند که باعث بالارفتن شاخص آلودگی هوا می شود و باید در اسرع وقت با صرفه جویی در هزینه‌ها، قطارهای شهری حومه اصفهان نیز تکمیل گردد و در این خصوص نیز باید از بخش خصوصی کمک گرفت.

مهرعلیزاده تاکید کرد: اصفهان باید در خصوص استفاده از بخش خصوصی واقعی اولین استان در کشور باشد.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه اقدامات عملیاتی و اجرایی در خصوص کاهش آلاینده‌های ناشی از صنایع و بی آبی وکویرزدایی در سطح استان در حال انجام است، افزود: اگر امروز به این امر توجه نکنیم آلایندگی ناشی از ریزگردها به شهر آمده و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

وی با بیان اینکه آلایندگی موتورسیکلت‌های بنزین سوز چهار تا پنج برابر یک خودرو سواری است، گفت: در شهر اصفهان یک میلیون موتورسیکلت تردد می‌کند، بنابراین باید در یک برنامه زمانبندی فشرده برای ارایه تسهیلات به شهروندان، موتورهای برقی را جایگزین کنیم تا محیط شهری برای مردم پاک شود.

 

 

مطالب پیشنهادی