12:21 1396/11/19

به گزارش مفتاح، استاندار اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد از مردم استان اصفهان در بافت ناکارآمد شهری و روستایی زندگی می‌کنند.

محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر پنجشنبه در آئین آغاز عملیات بازآفرینی و نوسازی شهری ۵۰۲ واحد مسکونی محلات ناکارآمد شهری اصفهان که به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد، با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند تحولی عظیم در بازآفرینی شهری اصفهان ایجاد کند، اظهار داشت: برای این امر ۲۵ دستگاه اجرایی همکاری دارند و امیدواریم در مدت زمان مقرر به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بافت ناکارآمد شهری معضلاتی را برای تردد و همچنین محلی برای تولید آسیب‌های اجتماعی در اصفهان ایجاد کرده است، تصریح کرد: از آنجایی که دولت وظیفه دارد سکونت‌گاه‌های مردم را به یک محل امن و آرام در برابر حوادث غیرمترقبه تبدیل کند، انجام فعالیت‌های عمرانی در محلات ناکارآمد در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در حوزه ساخت و ساز از دیگر مزیت های بازسازی بافت فرسوده است، ابراز داشت: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی در کشور ما در صنعت ساختمان‌سازی است و این طرح به رونق اقتصادی نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه با بازآفرینی محلات شهری سکونتگاه های جدید ایجاد می‌شود، تصریح کرد: برای این امر تسهیلاتی در اختیار شهروندان ساکن در بافت ناکارآمد قرار می گیرد.

مهر علیزاده با بیان اینکه اصفهان دارای دو بافت فرسوده عادی و تاریخی است، گفت: برای بخش تاریخی استفاده از سرمایه گذاران در دستور کار است که مورد اقبال هم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بافت فرسوده روستایی در حال حاضر چالشی است که نیاز به اصلاح قانون دارد و برای اجرای این طرح باید با انتقال ساکنان آن‌ها به محلات جدید فعالیت‌های عمرانی را انجام داد.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه برخی مناطق ناکارآمد شهری فاقد شرایط مطلوب زندگی هستند، ابراز داشت: بسیاری از این مناطق در دوران دفاع مقدس و با مهاجرت خانواده‌های جنگ زده به صورت غیراصولی شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری تسهیلات بانکی و زمین برای ۵۰۲ واحد مسکونی در اصفهان از طرف دولت اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: همچنین سهم بخش خصوصی که ساکنان این منازل هستند ۴۵ درصد است.

مهر علیزاده با بیان اینکه ۲۷ درصد از مردم شهر اصفهان در ۱۰ درصد بافت ناکارآمد این شهر زندگی می کنند، ادامه داد: در استان اصفهان در مجموع حدود ۱۳ هزار هکتار بافت فرسوده داریم که ۹.۳ بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود و ۲۰ درصد از جمعیت استان در این بافت زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع دولت در ۲۷۲ محله اقدامات بازآفرینی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: سهم استان اصفهان در این زمینه ۵۳ محله است.

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی