14:00 1396/11/16

به گزارش مفتاح، نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: معاونان پارلمانی دولت با در دست داشتن فهرست نمایندگان امضاکننده طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی به صندلی نمایندگان مراجعه کرده و می کوشند که نماینده امضای خود را پس بگیرد.

سیدمحمدجواد ابطحی درباره تذکر یکی از نمایندگان در مجلس با موضوع رایزنی معاونان پارلمانی دولت جهت بازپس گیری امضای نمایندگان از طرح سؤال از رئیس‌جمهور در صحن علنی درباره مؤسسات مالی و اعتباری گفت: بعد از سخنان آقای نصرالله پژمان‌فر در نشست علنی هفته گذشته مجلس در اعتراض به عدم اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور، آقای لاریجانی ظاهرا به دولت گفته است که من دیگر نمی‌توانم جلوی نمایندگان را جهت طرح سؤال از رئیس‌جمهور بگیرم. چرا که فشار از سوی نمایندگان در این زمینه افزایش یافته است و خود دولت باید مانع طرح سؤال شود.

وی ادامه داد: تمام معاونان پارلمانی و مدیران کل مجلس بسیج شده‌اند تا امضاهای نمایندگان را پس بگیرند و یا به حداقل برسانند که قابلیت طرح در صحن را نداشته باشند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس گفت: معاونان پارلمانی دولت از طریق لابی و صحبت‌های حضوری در صحن نمایندگان را متقاعد به پس گرفتن امضاهای خود می‌کنند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: فهرست نمایندگان سؤال کننده از رئیس‌جمهور در دست معاونان پارلمانی دولت قرار دارد و آنها از روی فهرست به صندلی نمایندگان مراجعه کرده و می‌خواهند که نماینده امضای خود را پس بگیرد.

ابطحی اظهار داشت: معاونان پارلمانی دولت از نظر آئین‌نامه داخلی مجلس اصلا نمی‌توانند در داخل صحن مجلس بچرخند و به میان نمایندگان بروند و هیأت رئیسه مجلس این تردد معاونان را به این شیوه مشاهده می‌کنند و جای سؤال است که چرا تذکری در این باره نمی‌دهند.

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 10 یا 12 نفر از نمایندگان امضاهای خود را در نتیجه این لابی‌های معاونان پارلمانی دولت پس گرفتند البته موجب از حد نصاب افتادن تعداد امضاها برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مورد موسسات مالی نمی‌شود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی