14:30 1396/11/15

به گزارش مفتاح، مشهور است که هویدا پس از پیروزی انقلاب و در دادگاه خودکار بیکی را از جیب خود بیرون می‌آورد و در پاسخ به قاضی که در مدت 13 سال صدارت خود چه کرده‌ای می‌گوید: «در این مدت قیمت این خودکار ثابت بوده و تغییر نکرده است.»!

مشهور است که هویدا پس از پیروزی انقلاب و در دادگاه خودکار بیکی را از جیب خود بیرون می‌آورد و در پاسخ به قاضی که در مدت 13 سال صدارت خود چه کرده‌ای می‌گوید: «در این مدت قیمت این خودکار ثابت بوده و تغییر نکرده است.»!

این داستان ساختگی است و محتوای آن نیز دروغین و خلاف واقع است؛ به‌گونه‌ای که در سال 55 افزایش قیمت‌ها به بحرانی تبدیل شده بود که برای مقابله با آن «ستاد مبارزه با گرانی» ایجاد شد. در ادامه دو صفحه از روزنامهٔ اطلاعات در زمان نخست‌وزیری هویدا آورده می‌شود که در آن به گرانی اجناس اشاره شده‌ است.

اسدالله عَلَم -نخست‌وزیر و وزیر دربارِ محمدرضا شاه- در خاطرات 23 فروردین 1353 خود می‌نویسد: «[به شاه] عرض کردم متأسفانه در داخله به واسطه غفلت متصدیان نه گوشت در دسترس مردم است نه شکر، نه گوشت مرغ و مردم خیلی ناراضی هستند و این صحیح نیست.

آخر چرا این پیش‌بینی‌ها را نمی‌کنند؟ همه چیز هم گران شده. تعجب است که شاهنشاه تمام گوش کردند ولی همان‌طور که چشمشان را روی هم گذاشته بودند اصلاً باز نکردند و یک کلمه جواب ندادند. من که شاهنشاه را می‌شناسم، می‌دانم که این به معنی این است که حرف تو را می‌شنوم ولی نمی‌خواهم جواب بدهم.»

منبع: فارس

 

مطالب پیشنهادی