13:51 1396/11/14

به گزارش مفتاح، در جلسه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مقرر شد هر کدام از نهادهای عضو، مبلغی معادل پنج میلیون تومان برای تأمین خسارات مراکز قرآنی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تخصیص دهد که این امر تاکنون محقق نشده است.

پس از زلزله کرمانشاه و تخریب بسیاری از مؤسسات و مراکز قرآنی سرپل ذهاب، 9 دی‌ماه در جلسه هیأت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مقرر شد که هر کدام از دستگاه‌ها و نهادها مبلغ پنج میلیون تومان برای حمایت از مراکز قرآنی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تخصیص دهند.

بر همین اساس هفت دستگاه عضو هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی باید تا پایان دی‌ماه مبلغی معادل 5 میلیون تومان به این مؤسسات اعطا می‌کرد تا بخشی از هزینه‌های خسارات مؤسسات قرآنی آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه را جبران کرده و آن‌ها بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

این مبلغ برای نهادهای مختلف قرآنی بودجه سنگینی نبود و به نظر می‌رسید برای تسریع از سرگیری این فعالیت‌ها، اعتبار پیش‌بینی شده در همان هفته‌های نخستین محقق شود، اما با گذشت بیش از یک ماه از این تصمیم هیأت رسیدگی به امور مؤسسات، تاکنون هیچ کدام از نهادها و سازمان‌های قرآنی مبلغ پیشنهادی را واریز نکرده‌اند.

امید است که در هفته‌های آینده و در جلسه بعد هیأت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی هر کدام از هفت نهاد قرآنی مبلغ را واریز کرده و به زودی 35 میلیون تومان برای حمایت از مراکز قرآنی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به دست متولیان آن برسد.

زمین‌لرزه 7.2 ریشتری کرمانشاه 21 آذرماه امسال رخ داد و در این زلزله بسیاری از مؤسسات قرآنی تخریب شند به طوری که به گفته مسئولان قرآنی استان کرمانشاه به تفکیک 7 مؤسسه در شهرستان اسلام‌آباد غرب، 6 مؤسسه در سرپل‌ذهاب، 6 مؤسسه در گیلان‌غرب، یک مؤسسه در کرندغرب و یک مؤسسه در شهرستان قصرشیرین بر اثر زلزله تخریب شده و 20 تا 100 درصد تجهیزات مؤسسات زلزله‌زده استان کرمانشاه از بین رفته است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی