10:19 1396/11/10

 

به گزارش مفتاح، عسکری، دبیر ستاد دهه فجر و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  در نشست خبری تببین برنامه‌های دهه فجر گفت: واقعیت‌های قبل از انقلاب را درست برای نوجوانان تبیین نکردیم. مسائل بعد از انقلاب انقدر ما را مشغول کرد که نتوانستیم اهداف انقلاب را درست به نسل های جدید برسانیم.

وی مبارزه با استکبار را بزرگترین هدف مردم از انقلاب معرفی کرد وافزود:  خارج کردن مردم از استکبار را درست نگفتیم که امروز دشمنان باقی مانده رژیم را بیایند برای ما بزک کنند و به نواجوانان اطلاعات غلط بدهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در این جلسه از جوانان خواست تا به اطلاعات دم دستی اکتفا نکنند وبا مقایسه درست اوضاع ایران با قبل از انقلاب به شناخت درست برسند وپیشرفت‌های صورت گرفته را در نظر بگیرند.

وی تاکید کد که انقلاب ما خدا محور و انسان گرا بود، ولی مطالبات مردم را به سمت مسائل مالی بردیم واز اهداف انقلاب دور کردیم که باید پاسخگو باشیم.

وی استقلال و وجود امنیت را یکی از نعمت‌های وجود انقلاب اسلامی برشمرد وگفت: یکی از دستاوردها صدور انقلاب اسلامی در جهان بود و یکی میلیون آزادی خواه در جهان شیفته انقلاب اسلامی شدند و به دنبال اهداف انقلاب هستند.

البته وی در ادامه وجود امنیت وقدرت دفاعی را یکی دیگر ازدستاوردهای انقلاب معرفی کرد وگفت: ایجاد داعش در منطقه به دلیل مقابله با انقلاب اسلامی رخ داد. جوانان در جهان به سمت انقلاب کشیده می شوند وجوانان در داخل باید مراقب باشند.

ایجاد عدالت اجتماعی وبهره مندی از امانات هم یکی از دستاوردها معرفی شد که البته در روستاها با دنبال نکردن وایجاد نکردن شغل پایدار،باعث مهاجرت روستائیان شد و برای کشور و مشکلاتی به وجود آورد. امکانات به روستاها رفت، اما نبود شغل پایدار آن‌ها را  به سمت شهرهاه کشاند.

عسگری در ادامه، دهه فجر را یک فرصت برای پر کردن فاصله‌های نسل‌های مختلف انقلاب دانست وگفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بازگو کردن حقایق انقلاب است. اندیشمندان، فرهیختگان و رسانه ها وظیفه سنگینی در تبیین ارزش های انقلاب اسلامی دارند. نوجوانان وجوانان باید بدانند دلیل انقلاب اسلامی چه بود.

وی در ادامه بر راستگویی مسئولین هم تاکید کرد وگفت: مدیران باید مشکلات مردم را بشناسند وفاصله آنها با مردم کم شود و وعده دروغ ندهند. مطالبات مردم را رصد کنند ومشکلات را حل کنند.

وی در ادامه ستاد دهه فجر را متشکل از 22 کمیته عنوان کرد که برنامه های متعددی برای دهه فجر برنامه ریزی کرده‌اند، ولی از چند کمیته به دلیل برنامه ریزی نامناسب ابراز نارضایتی کرد.

دبیر ستاد دهه فجر، فضای مجازی را یکی از بهترین فرصت‌ها برای این دهه عنوان کرد که به دلیل فقدان هم افزایی در این فضا،  دشمنان موفق تر عمل کردند و در اغتشاشات توانستند به بهترین شکل استفاده کنند.

وی اجرای تبلیغات مناسب توسط شهرداری با شعار ( 80 میلیون قلب تپنده برای ایران) را یکی از برنامه در دهه فجر عنوان داشت.

وی در ادامه افزود: برنامه‌هایی با عنوان جشن در دهه فاطمیه نداریم وجشن ها بعد از دهه شروع می‌شود. روز ورود امام خمینی 12 بهمن در گلستان شهدا برنامه داریم. 1500 تاکسی از خیابان فرایبورگ به سمت گلستان شهدا حرکت می کنند. حرکت دوچرخه سواران از میدان فیض، حرکت کالسکه کودکان از میدان فیض، اجرای سرود 1357 نفری دانش اموزن در گلستان، حضور 300 کودک از مهد‌ها در گلستان وسخنرانی حجت لاسلامی نیلی پور را داریم.

دبیر ستاد دهه فجر در ادامه افزود: روز 13 بهمن نیز برگزاری جشن پیشگامان انقلاب را داریم. از پیشگامان انقلاب ونوجوانان فرهیخته دوران انقلاب از جوانمردی آنان در این برنامه تقدیر به عمل می آید.

وکیلی دبیر کمیته ایثارگری در باره برنامه این کمیته در دهه فجر گفت: خانوده شهدا وایثارگران نیاز به دیدار ندارند، اما می طلبد مسئولان به پاس قدردانی در این ایام سری به این عزیزان بزنند . بسیاری از این پرد ومادر ها  را داریم ازدست می دهیم . سرزدن به خانواده شهدا، برگزاری یادواره‌های متعدد، یک از برناهه ها ست.

وی در ادامه تاکید کرد، در این دوران به تمامی جانبازان سربزنیم و دیدار با جانبازان اعصاب وروان  رو هم در برنامه داشته باشیم. روز 19 بهمن روز ایثار وشهادت است ومن تقاضا دارم تداخل برنامه ای صورت نگیرد. در این روز بازدید از از آسایشگاه های جانبازان و عطر افشانی 960 گازار شهدای استان اصفهان را در این روز داریم.

در ادامه احمدی سرپرست اداره کل آموزش وپروش استان نیز با تاکید بر وحدت شکل گیری انقلاب را متاثر از وحدت دانست وگفت: ما باید در همه عرصه ها برای وحدت تاکید کنیم و به آن توجه داشته باشیم. باید به حوادث اخیر درست نگاه کرد و وحدت مورد توجه قرار بگیرد و سخنران روز 12 و 22 نیز بهمن باید بر وحدت تاکید داشته باشد.

وی در ادامه افزود: برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب، برگزاری نمایشگاه روزنامه های قدیمی، برگزاری مسابقات تربیت بدنی در مدارس، نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس ودر مراسم 12 بهمن، برگزاری نماز وحدت در مدارس و در گلستان شهدا، اجرای سرود همگانی بچه های انقلاب در مدارس، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در برخی مدارس، از مهمترین برنامه‌های کمیته آموزش وپروش است.

قربانی رئیس کمیته کودک ونوجوان،  این کمیته را مجموعه ای از شش ارگان عنوان کرد که دبیری آن بر عهده کانون پروش فکری کودک ونوجوان است.  

وی در ادامه افزود: مخاطبان ما 6 تا 16 سال هستند ودر طول دهه فجر در سه حوزه فرهنگی، هنری وادبی برگزار کردیم. 54 عنوان برنامه پیش بینی شده است. برپایی نمایشگاه آثار کودکان با موضوع انقلاب، برپایی نمایشگاه دست آورد انقلاب، برگزاری محافل ادبی وشب شعر، تقدیر از برگزیدگان کشوری، دیدار کودکان با ائمه جمعه، ساخت 300 هزار برنامه تلویزیونی از جمله برنامه های این کمیته است.

قربانی معتقد است باید دستاوردهای انقلاب را به کودکان ونوجوانان منتقل کرد و دستگاه های  که این قشر در ارتباط هستند به این موضوع توجه کنند، اما متاسفانه این موضوع مورد اغفال قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی