16:27 1396/11/01

 

 

به گزارش مفتاح، سردار مهدی معصوم بیگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نشت خبری با اصحاب رسانه در مرکز پلیس مبارزه با مواد مخدر مهمترین آسیب اجتماعی جامعه امروز را مواد مخدر عنوان کرد وگفت: با توجه به این موضوع مبارزه با مواد مخدر یکی از دغدغه های نیروی انتظامی است. ما مسئول مبارزه با مواد مخدر هستیم و تا کنون توفیقات خوبی به دست آوردیم.

فرماندهی انتظامی استان به بالارفتن تخصص فنی، عملیاتی، علمی ومیدانی پلیس در این زمینه اشاره کرد وافزود: پلیس اشراف خوبی در این زمینه به دست آورده است. در سلسه عملیات های جدید، 2 تن انواع واقسام مواد مخدرکشف شده و 27 نفر از فروشندگان عمده شناسایی ودستگر شدند و18 خودرو هم توقیف شد.

به گفته معصوم بیگی، پلیس مبارزه با مواد مخدر در مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر توانسته 500 معتاد متهاجر را هم از سطح جامعه جمع آوری کند. تا امروز این پلیس توانسته 25 تن  مواد مخدر کشف کند و120 باند مواد مخدررا منهدم کند. این میزان کشف نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

فرماندهی انتظامی استان به طرح پاکسازی نقاط بحرانی در سطح شهر اشاره داشت که طرح پاکسازی برای 2 هزار نقطه آلوده طراحی وعملیاتی شده است. طرح پاکسازی نقاط آلوده با 32 درصد رشد مواجه بوده است.

در سال جاری در حوزه مواد مخدر بیش از 700 جریان مافیایی مواد مخدر شناسایی شده است و 27 درصد افزایش را نشان می دهد و در این خصوص 16 هزار پرونده تشکیل شده است.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان مبارزه با مواد مخدر را یک چرخه عنوان و گفت: نیروی انتظامی بخشی از این چرخه است. پیشگیری ودرمان هم بخش دیگر این چرخه است که باید به درستی عمل کند.

وی در ادامه از برگزاری آموزش های همگانی برای قشر های مختلف خبر داد وافزود: برای کارگران، کارمندان ادارات دولتی، برای مراکز جمعیتی مثل مساجد و مدارس آموزش برگزار کردیم. برنامه‌های فرهنگی خوبی در دست اقدام است و امیدواریم در این زمینه تاثیر گذار باشد.

وی در ادامه به آماده شدن اطلس کانون‌های جرم در استان خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی وجود دارد و طرح پاکسازی در دست اقدام است و پلیس اشرافیت کامل دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگارمفتاح، وجود آشپزخانه‌ها وکارگاههای ساخت شیشه را در شهر اصفهان نادر عنوان کرد وگفت: اشرافیت کامل هست. جای نگرانی در حوزه تولیدات اشپرخانه ای در اصفهان نیست واگر مواردی هم باشد جزئی است.

وی در خصوص توزیع مواد مخدر در آرایشگاه های زنانه گفت: وضعیت به اینگونه که گفته می شود نیست و موارد زیدای دیده نشده است.  این موضوع چندان نگران کننده نیست.

وی در حوزه مخدرهای جدید و مخدری به اسم دستمال هم گفت: فروش مواد مخدر به اسم دستمال در اصفهان پیدا نکردیم. در کانالی چیزی گفته شد وتکذیب هم شد اما آن شکلی که مطرح می شود نه در عملیات پلیس ونه در بررسی میدانی دیده نشده است.

 

وی در ادامه افزود: اکثر مواد مخدر سنتی است و به سمت استان تهران واستان های شمالی حمل می شود. 2 تن مواد مخدری که به تازگی کشف شده است از استان های شرقی بارگیری شده است وبه سمت تهران واستان‌های شمالی حمل می شود.

معصوم بیگی به مجهز شدن ایستگاهی بازرسی استان اشاره کرد وگفت: باید تجهیزات فنی وپلیسی ایستگاه‌های بازرسی را افزایش بدهیم تا از قاچاق کالا ومواد مخدر در مبادی ورودی و خروجی شهر جلوگیری کنیم.

وی بر حمایت پلیس از ایجاد گرمخانه برای زنان معتاد متجاهر تاکید کرد وگفت: اگر مکانی برای این افراد در نظر گرفته شود پلیس به طور کامل امنیت این ماکن ها را بر عهده خواهد گرفت ونظارت خواهیم داشت.

فرماندهی انتظامی استان بر استفاده از سازو کار بهتر در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: نباید متوقف شویم و باید سایت‌هایی را برای آموزش طراحی کنیم. باید دسترسی به مواد مخدر  کم بشود و تقاضا در این حوزه را کاهش داد . پلیس با همه بضاعتش برای مبارزه با مواد مخدر می آید.

 

مطالب پیشنهادی