10:00 1396/11/01

به گزارش مفتاح، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، افزایش قیمت بنزین تا سقف ۱۵۰۰ تومان در سال ۹۷ را موجب فشار مضاعف اقتصادی بر مردم دانست.

شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصمیم مجلس برای افزایش نیافتن قیمت بنزین و حامل‌‌های انرژی در سال 97 خبر داد و گفت: برآیند مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 97 از بررسی قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در سال آینده، نشان می‌دهد که عزم جدی از سوی مجلس برای افزایش نیافتن قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی در سال 97 وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین، حتی با نرخ 1500 تومان نیز منطقی نیست، اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین 1500 تومانی نیز فشار اقتصادی مضاعف بر مردم وارد می‌کند، بنابراین مجلس با به‌طور قطع با آن مخالفت خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: ما هم در مجلس معتقدیم که قیمت بنزین باید با نرخ واقعی تعیین شود، اما این در شرایطی است که وضعیت اقتصادی روز کشور نیز می‌بایت مدنظر قرار گیرد، این‌طور نباید باشد که قیمت‌ حامل‌های انرژی، افزایش 50 درصدی داشته باشد، اما حقوق و دستمزد، 10 درصد اضافه شود.

نادری با تأکید بر اینکه مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی نیست، اما باید منطقی و تدریجی باشد، افزود: هرگونه افزایش قیمت باید متناسب با سطح درآمدی جامعه باشد؛ نباید طوری باشد که فشار بر اقشار کم‌درآمد جامعه افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: میزانی که دولت در لایحه بودجه 97 برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی پیشنهاد داده، موجب شوک و افزایش تورم بی‌سابقه می‌شود؛ البته کمیسیون تلفیق بودجه 97 با آن مخالفت کرده است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی